Gå til innhold

Jakten på drømmebilen!

Ranger emnet


MantaMan

Anbefalte innlegg

Helt siden jeg fant ut at Manta B eksisterte, har jeg hatt lyst på en, far min har hatt både Manta A og B, riktignok i sin tid, men han skryter endeløst av begge to:P

Jeg foretrekker helst B, og en 400 hadde vert det optimale, iallefall 400 optikk med grei motor, større enn den 1,9S motoren iallefall, alt annet er greit nok;)

 

Ca. 6 mnd før jeg skulle ha oppkjøring, begynte jeg å se etter en Manta, ikke et prosjekt, men heller ikke en strøken bil som det ikke er noe igjen å gjøre på:P

 

Det endte oppp med en GSI med 2.2i jeg fant til 40 000, men da jeg hadde skaffet penger og ordnet det meste, fant jeg ut at bilen ikke var godkjent med motoren (hadde ikke rekord bremser eller tilsvarende). Derfor bare droppet jeg det, dum og desperat etter bil som jeg var, kjøpte jeg en Mazda 323F GT 1990 (BG) og angret dagen etterpå xD

 

Etter det har jeg surfet etter en Manta, har lagt bilen ut for salg/bytte, og begynner snart å bli gal! MÅ ha en Manta, iallefall når jeg fikk leke meg litt med en MX-5 her om dagen og fant ut at forhjulsstrekk er en unødvendig oppfinnelse^^,

 

Noen her som har noen ideer til hvor jeg kan henvende meg?

Noen som har en Manta stående i garasjen/fjøset (som egentlig er en skam, menmen:P) og som heller kunne tenkt seg en nyere bruksbil?

Lurer også på om det er noen her som har kastet en Vectra 2000 motor i en manta, hadde vert rått^^

 

Håper på hjelp;) Lest på mye bra Manta-prosjekter her inne^^

 

Link til annonsa til Mazdaen: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=1916536;username=

- 91' Volkswagen Corrado G60 (my precious...)

- 90' Mazda 323F GT TC 16v (traspa etter innbrudd)

- 87' Toyota Celica 1,6 GT TC 16v (garasjepynt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har fulgt med der hvær dag leeenge nå:P

Men er sjelden det kommer noe nytt :(

Den 76'en som står i Kolbotn er jo dønn strøken da, men tingen er at jeg må jobbe en stund for å få råd om jeg ikke får solgt Mazdaen eller tar lån "/

 

Men OMC skal jeg kikke litt på^^, Morro å se aktivitet her:P Takker;)

- 91' Volkswagen Corrado G60 (my precious...)

- 90' Mazda 323F GT TC 16v (traspa etter innbrudd)

- 87' Toyota Celica 1,6 GT TC 16v (garasjepynt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har fulgt med der hvær dag leeenge nå:P

Men er sjelden det kommer noe nytt :(

Den 76'en som står i Kolbotn er jo dønn strøken da, men tingen er at jeg må jobbe en stund for å få råd om jeg ikke får solgt Mazdaen eller tar lån "/

 

Men OMC skal jeg kikke litt på^^, Morro å se aktivitet her:P Takker;)

 

ja det lønnert seg å ha pengene klar når drømmebilen dukker opp, var synd med den 76 modelen den var jo noe for deg...

 

her er noen sider til som du kan følge med på. mye tøfft som dukker opp her også...

http://www.blocket.se/

http://www.mobile.de/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Jeg trenger ikke lete lenge den dagen jeg har råd til å kjøpe manta... Ringer bare brodern etter kontonummeret, og går ut i garasjen og starter! ;)

 

Ja det er bra det er noen som ligger godt an;)

Jeg kan ikke få kjøpe bror din da? xD

- 91' Volkswagen Corrado G60 (my precious...)

- 90' Mazda 323F GT TC 16v (traspa etter innbrudd)

- 87' Toyota Celica 1,6 GT TC 16v (garasjepynt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det lønnert seg å ha pengene klar når drømmebilen dukker opp, var synd med den 76 modelen den var jo noe for deg...

 

her er noen sider til som du kan følge med på. mye tøfft som dukker opp her også...

http://www.blocket.se/

http://www.mobile.de/

 

Ja, penger har alt å si når det kommer til sånne biler^^,

Takker for sidene :D Lurte på om jeg skulle prøve å importere en stund, men kan ikke så mye med det:P

- 91' Volkswagen Corrado G60 (my precious...)

- 90' Mazda 323F GT TC 16v (traspa etter innbrudd)

- 87' Toyota Celica 1,6 GT TC 16v (garasjepynt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jo, har lest igjennom hele prosjektet ditt/deres;)

Om dere vil bytte i min bil så er det helt greit for meg, for må bli kvitt min før jeg anskaffer meg en manta:P

Men sånn som jeg forsto det så var dere ute etter en Commodore Coupe? Hehe, forstår dere der altså:P

- 91' Volkswagen Corrado G60 (my precious...)

- 90' Mazda 323F GT TC 16v (traspa etter innbrudd)

- 87' Toyota Celica 1,6 GT TC 16v (garasjepynt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten funnet en bil i oppland, kom på autodb i går/dag:)

(Kansje eier leser her og?:P)

 

Men denne har en vectra OHC motor, og er ikke godkjent med motoren:S Men den er nettop EU-godkjent da. Og det er heller ikke en veteran, så kan bli en del dyrere å eige "/

 

Er det veldig stress å få den registrert med den motoren? Og koster det flesk? Har hørt noe om en regel for biler som er over 10 år gamle...hmmm...

Håper noen kan hjelpe, må muligens begynne å gjøre noe her snart:P

- 91' Volkswagen Corrado G60 (my precious...)

- 90' Mazda 323F GT TC 16v (traspa etter innbrudd)

- 87' Toyota Celica 1,6 GT TC 16v (garasjepynt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om de er gode opp til 125 hester skal det jo ikke være noe problem, for jeg mener den 2 litermotoren til vectra a har 115hk ved svinghjulet:) Om det er 8 ventileren iallefall:P

 

Ja, er jo ikke så farlig når det ikke er noe syk motor, og den har jo i tillegg vert på EU-godkjenning for to-tre uker siden, så skal vel strengt tatt ikke være det største problemet^^,

 

Hadde jeg fått solgt bilen så hadde jeg nok slått til med en gang:(

- 91' Volkswagen Corrado G60 (my precious...)

- 90' Mazda 323F GT TC 16v (traspa etter innbrudd)

- 87' Toyota Celica 1,6 GT TC 16v (garasjepynt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår