Sower Skrevet Juni 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2008 Har prøvd å søke litt rundt, men hjalp ganske lite, så ordner en tråd istede. Inatt nå så greide jeg å gå tom for diesel på min Galant 2,0 TD 93 modell. Trodde reservetanken skulle holde, men så hadde bilen blitt brukt av noen andre dagen før, så der tok jeg feil. Så jeg stakk til en bensinstasjon med kanne, fyllte på og prøvde å starte den igjen, men da den startet ville ikke bensinmåleren rikke seg så mye, bilen gikk på en veldig tung tomgang og den gikk tungt ellers. Så ble motoren dritvarm, så jeg stoppet den. Ventet og prøvde igjen, men da ville den ikke tenne. Var bare i hele 5 min jeg prøvde allt dette, gav opp da den ikke ville tenne mer. Ikke tom for strøm nei. Hva skal jeg gjøre? :( Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juni 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 Sikker på at det var diesel du fylte..? Luft i systemet? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet Juni 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 Diesel ja. Hva er symptomene på luft i systemet? Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3T Skrevet Juni 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 Jeg er ikke sikker på hva symtomene er, men jeg mener på at når du går tom for diesel må systemet luftes. Ring et verksted å hør du. Siter -04 BMW 320 Cd -84 BMW 323i Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet Juni 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 *Når den står på tomgang så enten kveltes den, eller så stod den langt under 1000. *Da jeg tråkket den opp i litt turtall så kom den over 2000 (turte ikke å prøve mer) men med litt ekkle lyder. *Drivstoffmåleren står på nesten tom etter da jeg fyllte opp med 200 i diesel. *Starter ikke mer nå, men går rundt/dreier. *Ble ganske varm fort, da den gikk. Det øyeblikket dette skjedde så var jeg på vei ut av et lyskryss, så plutselig bare kom den en stygg lyd og alle varsellysene i instrumentpanelet kom fram og bilen gikk ikke. Motoren er god som gull, ble overhalt 20,000km siden av det godkj. verksted, så er ikke pga. alderdom liksom. Peila oljen å og den har olje. Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Juni 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 Er helt normalt dette, det er korrekt at man må lufte systemet. Noen sier at dersom du trykker gasspedalen inn og ut mens du starter får du start på den til slutt. Dog, det er visstnok slik at jo mer du prøver å starte en diesel som har vært tom for drivstoff, jo mer luft får du inn og jo vanskeligere blir det å få start på den igjen. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet Juni 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 Så sant det ikke er automatisk, som det ikke høres ut som her, skal de være en pumpe på motoren får å løse problemet. Dette som det sies her, for å lufte systemet. Veit ikke fremgangsmåten på bilen din, men er noe du burde undersøke istedenfor dyrt verksted... Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet Juni 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 Prøvde å pumpe ut luft (dvs målet var å få ut diesel.) fra dieselfilteret og etter 1000 pump og noe kjinning så kom det fint med diesel ut, men bilen ville alikevel starte. Den bare gikk rundt, rundt, rundt.. noen nestastart, men ikke helt. Sjekka alle dysene og det sprutet ut diesel av alle fire. Hva nå? Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Juni 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 Prøvde å pumpe ut luft (dvs målet var å få ut diesel.)fra dieselfilteret og etter 1000 pump og noe kjinning så kom det fint med diesel ut, men bilen ville alikevel starte. Den bare gikk rundt, rundt, rundt.. noen nestastart, men ikke helt. Sjekka alle dysene og det sprutet ut diesel av alle fire. Hva nå? Nå bruker du startgass i luftfilteret, hender at bilene trenger et lite mer "kick" for å fyre seg, når du får start, eller mens du kjinner, hold FLAT pedal! Når den starter, holder du den jevnt på ca 2000omdr ei lita stund. Så hvis den går normalt på tomgang, la den gå litt, stopp, og se om den starter igjen;) Nå vet jeg hvorfor bilen din sto ved melkvikan krysset idag! hehe! :P Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo d6 Skrevet Juni 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 Det jeg prøvde når jeg måtte lufte var at en sto og pumpa som faen i motorommet på håndpumpa mens jeg holdt flat fjøl og kinna. Da kom den og dengikk normalt med en gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ET Skrevet Juni 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 startgass på DIESEL motor???.. det er drepen.. Siter Volvo 945Lt.. Volvo 745Tic..solgt Volvo 740Gl..vrak Volvo 740Tic..solgt Opel Omega 3000..høggd Opel Omega 3000.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet Juni 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2008 Nå bruker du startgass i luftfilteret, hender at bilene trenger et lite mer "kick" for å fyre seg, når du får start, eller mens du kjinner, hold FLAT pedal! Når den starter, holder du den jevnt på ca 2000omdr ei lita stund. Så hvis den går normalt på tomgang, la den gå litt, stopp, og se om den starter igjen;) Nå vet jeg hvorfor bilen din sto ved melkvikan krysset idag! hehe! :P Det var ikke pga spontan lyst til å gå til byen nei. Ble taua til Winje nå iallefall, for det var litt for vanskelig enn å bare pump'N-Go. Kjinna på alle dysene + dieselfilteret, men det kan ha blitt trukket inn for mye luft, for jeg måtte pumpe en %¤T%# god del før det faktisk kom noe diesel. Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Juni 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2008 Det var ikke pga spontan lyst til å gå til byen nei.Ble taua til Winje nå iallefall, for det var litt for vanskelig enn å bare pump'N-Go. Kjinna på alle dysene + dieselfilteret, men det kan ha blitt trukket inn for mye luft, for jeg måtte pumpe en %¤T%# god del før det faktisk kom noe diesel. Ok. Bilen fikset nå eller? Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.