JohnCmannen Skrevet Juni 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2008 Jeg tenker å kjøpe en Volvo enten 240 eller 740. Bør være sedan, men hvem av de to er ett fett. Jeg tenker å bruke ca 10000 på kjøpet, blir jo selvfølgelig mye mere utover, men jeg lurer på hva man bør se på når det gjelder rust, motorproblemer, er det en viss "aldersgrense" jeg bør forholde meg til? Fint å benytte seg av god hjelp. :) :volvsmile Siter - 95' Omega 2.5 TD Cars are just like women, they give you alot of joy untill they demand all your money. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet Juni 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 hvis du skal ha 240, så burde du kjøpe 89mod eller nyere. pleier ikke være noe særlig rust på desse, men se etter rust i kanaler, hjulbuer og gulv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2008 + at det da er elektronisk innsprut :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet Juni 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2008 helt rektig. og 740 med f motor er litt dyrere enn 240 med f motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juni 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2008 generelt burde du kjøpe 1989modell + uanz volvo, hvis du ikke har planer om å sette inn noe helt uvanlig under panseret eller noe. 1989-modell + har best galvansiering og elektronisk innsprut (lavest forbruk,ganske stabil innsprut). rust i gulv rundt bærebjelkene og kanaler, hjulkasser/hjulbuer bak, og på hvertfal 700/900-serien, "plateskjøtene" under framdøra og "rett under baklyktene" på sedan-modellene. skal du dog bygge "grom-bil" anbefaler jeg 240... her passer blandt annet litt grommere girkasser fra BMW, Usa etz ofte lettere inn pga dash'n i 700-serien flytter girspaken litt for langt bak for grom-kassene. I tillegg er det en del flere deler å skaffe til 240 har jeg inntrykk av... kort-styring, gromme momentstag etz er det flusst av.... og spesielt i usa er det mye deler til 240 har jeg inntrykk av. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JohnCmannen Skrevet August 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 Jeg fant nettopp en 740 87 modell, bilen var fin men motoren måtte skiftes, hva tenker dere om et sånt kjøp? Jeg vet dere annbefalte '89 og oppover, men dette var den fineste til minste pris jeg fant. ;) Jeg begynner jo selvfølgelig å tenke; Hva med å sette en 760 motor i den, men går det når du fortsatt skal ha manuell gir? Blir det jævlig mye mer arbeid enn om du kjøper vanlig B230F motor, koster det mye mere penger osv..? Siter - 95' Omega 2.5 TD Cars are just like women, they give you alot of joy untill they demand all your money. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet August 7, 2008 Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 Jeg fant nettopp en 740 87 modell, bilen var fin men motoren måtte skiftes, hva tenker dere om et sånt kjøp? Jeg vet dere annbefalte '89 og oppover, men dette var den fineste til minste pris jeg fant. ;) Selv ga jeg 2000,- for en ganske grei 740 tic '87-modell med havarert b230et.. Var kanskje litt heldig med pris, men mindre heldig med selger for jeg har ikke mottatt en dritt av papirer det siste halve året. Er treg selv da, så er vel delvis min feil... Jeg begynner jo selvfølgelig å tenke; Hva med å sette en 760 motor i den, men går det når du fortsatt skal ha manuell gir? Blir det jævlig mye mer arbeid enn om du kjøper vanlig B230F motor, koster det mye mere penger osv..? 760-motoren kan du vel lett se bort fra.. Om du vil ha 6'er så gå for 960-motoren i stedet. Hvor mye penger vil du legge i bilen egentlig? Og har du mulighet til å ta eventuell overhaling av motor og kanskje litt karosseri-arbeid selv eller i det minste privat? Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JohnCmannen Skrevet August 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 Bilen koster 4000, og jeg tenker vel å bruke noe likt, kanskje et par tusen mer. Tid har jeg nok av kan man si.;) Jeg vet ikke hvilken motor jeg kan få for 6000, men først må jeg vel kanskje få bil i hus. Jeg skal bruke mer penger på den, men det må hentes inn først. Siter - 95' Omega 2.5 TD Cars are just like women, they give you alot of joy untill they demand all your money. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.