Gå til innhold

bygge om fra orginal fornt til rs4 front

Ranger emnet


Torodd

Anbefalte innlegg

Hei. en kamerat av meg har kjøpt seg en ny riger rs4 front, fordi den gamel er knust. Det jeg og han lurer på er hvordan vis skal få støpt fast festene fra den gamle fangeren og over i den nye? (eller hvordan skal vi få festet den nye rs fangeren på bilen, er jo bare et skall) Den nye fangeren skal være av abs plast... alt av erfaringer\forslag tas i mot med stor takk ;) det gjelder en 96" a4 1,8

BMW 320ia m-teck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan si litt hvordan jeg gjorde det:

 

først er det bare å ta ut bjelken fra org.fangeren, så sett den på bilen igjen, så måler du bredden på bjelken, så drar dere og får bøyd til en alu eller blikk U som er ca 50cm som dere kan tre utpå bjelken.

så når det er klart kan dere finne ut hvor skiltet skal sitte og deretter borre hull gjennom skiltet og fangeren samtidig slik at skiltet sitter pent, husk å få skiltet i nesten orginal høyde, og hullene midt på bredden av skiltet, da treffer hullene alu-U'en.

så må dere holde fangeren slik den skal sitte og stikk er skrujern inn hullene som dere lagde da lager du et merke i alu-U'en slik at dere vet hvor dere skal lage hull på den, OG dere måler med det hvor lang avatandshylse det må være mellom alu-U'en og skiltet(innsiden av fangeren)

så er det bare og forsenke noen bolter i alu-U'en slik at den ikke stikker så langt ut, deretter fest den til fangeren.

 

på sidene må dere lage noen alu-braketter som kan festes i torxskruene i nni hjulbuen eller en annen plass som passer med fangeren:D

 

 

noen synes sikkert dette var en tungvindt måte men den funker veldig bra for personer som ikke kan støpe fester i selve fangeren (Meg):biker

EirikA4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår