ian928 Skrevet Juni 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 Hei! Har sittet og lest mye nyttig info her om bilpleie (Spesielt takk til truhaa som virker som en utømmelig kilde til info!). Vi kjøpte for en tid tilbake en roterende polermaskin (ikke DA). Vi testet først forsiktig og synes dette fungerte bra, så vi polert emin samboers svarte Porsche 944 Turbo med noe turtle wax greier med mildt slipemiddel. Jeg vet ikke helt hva vi gjorde feil (feil polish, feil pad, feil teknikk?) men resultatet ble poleringsmerker i lakken. Jeg ser på en av trådene her at DA maskin er å anbefale for amatører som oss, kan vi rette opp skaden vha en sånn maskin eller er det nødvendig å ta bilen til en "proff"? Og i så fall, hvilke midler skal vi bruke? Vi bor i nærheten av Biltema (maskin) og Bilextra så vi har tilgang på DA maskin og Meguiars serien som jeg har god tro på. Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnhell Skrevet Juni 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 Har du noen bilder av hvor stor skade det ble? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet Juni 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 Vanskelig å si uten å ha sett "skadene", men TW og roterende er en dårlig kombinasjon. Forbrukerserien til meg`s funker greit med DA maskin, men er litt i tvil om du klarer å rette opp "skader" etter roterende med den. En "idiotsikker" kombo til roterende er Menzerna 106ff+hvit sonus eller css pad fra http://www.scandicshine.no/nettbutikk/ Dette vil fjerne det meste av hologrammer/kjørespor og faren for å gjøre vondt værre er minimal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ian928 Skrevet Juni 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 Hei, skal prøve å ta et bilde av skadene. Fra det dere sier konkluderer jeg vel med at skadene bør rettes opp av en proff med roterende maskin og erfaring. Så var det å finne en i området som vet hva han gjør og ikke gjør vondt verre... Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet Juni 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 Hei, skal prøve å ta et bilde av skadene. Fra det dere sier konkluderer jeg vel med at skadene bør rettes opp av en proff med roterende maskin og erfaring. Så var det å finne en i området som vet hva han gjør og ikke gjør vondt verre... Du får ta deg en snartur til Tromsø da:op: Mulig det er noen her som kan hjelpe deg, og som i tillegg bor litt nærmere. http://www.detailersclub.no/forum/index.php? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.