Gå til innhold

Kjøp av første prosjektbil

Ranger emnet


MartinBK

Anbefalte innlegg

Den som sier at BMW er tungskrudde biler veit IKKE hva de prater om. Broren min har hatt mange 3-5-6 og 7 serier opp igjennom tidene, og jeg har en 518i. Og den er langt i fra tungskrudd. Kan tre beina mine tvers gjennom motorromet så jeg står på bakken, og enda kunne sette meg ned på blokka å ha god plass. Så ikke kom å si at det er tungskrudde biler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEHE!!!!

 

Du fikk igang en del freske angrep her!!!! Det er egentlig ett fett hva du velger av prosjekt.... Finn et objekt som er i utgangspungtet i en allright teknisk stand! lite rust osv.. Men la for gudskyld den VOLVO greia ligge dø... ULTRASÆRE VOGNER!!! Det er bare en myte at de tåler så jævli mye juling alikevel... Prøv å finn en gammel motor i ny innpakning!!!!! Minst mulig leamikk!!! det er ofte et gammelt prinsipp som er pakket inn i plast og dritt!!! Jeg satt inn turbo(garrett 0,43M9), nye dyser( Fra Audi A6) og tileggsprut i en 98' Ford Courier 1,3i. Ladet med 1,5kg (bar) å kjørte i en laaaaang stund uten mer skruing.... Courier'n har jo den gode gamle KENT motoren, med støtstenger og alt ting. Å den er levert orginal med Null komp. omtrent. bare å skru opp ladetrykket... ÅSSå kostet den nesten ingenting..... Det finnes heldigvis mye å velge i!!!! Lykke til......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

haha ;) tusen takk for de fine innleggene,

 

 

er desverre ikke no volvotype, og biring: spurte ikke om hvilke biler dere liker men spurte om en god prosjektbil og starte med så når du kommer og legger inn ett sånn dær "volvo er best piss" inlegg bare for og markere deg som storbonde kan du heller gå til det fantastiske volvoforumet ditt istedenfor! takk ;)

 

olsen_nissan: e30, sierra, ascona eller kadett vil jeg anbefale.. taktakk :D

 

Cortina, ascona a audi 50 osv.. Tøffe og enkle biler joda;)

 

honda accord og golf 2 <---- sorry mac men har veldig lyst på bakhjulstrekk :/

 

Har faktisk tengt på audi , 80, 90 eller 100 men hvordan er det med quatro der da , pris og hvordan de er og skru på??

 

 

takk for gode svar folkens ;):D

Trondheim

 

Bultaco astro 03 (med blodtrim)

Suzuki cp50 86 (bygd for fart) haha

leter ett førstebil ptosjekt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry leste bare førstesiden ;)

jeg har skrudd litt bmw selv og syntes faktisk det var like komplisert som golf2 og opel kadett ;) er litt bmw kr da sjø ;)

 

hvilke biler er billig og lette og få mye hester ut av da folkens ;) ??

Trondheim

 

Bultaco astro 03 (med blodtrim)

Suzuki cp50 86 (bygd for fart) haha

leter ett førstebil ptosjekt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry leste bare førstesiden ;)

jeg har skrudd litt bmw selv og syntes faktisk det var like komplisert som golf2 og opel kadett ;) er litt bmw kr da sjø ;)

 

hvilke biler er billig og lette og få mye hester ut av da folkens ;) ??

 

Definer lett? mye forskjellige syns punkter som går inn her.

89 MB 190E

x: Opel Astra.

x: sierra

x: 5x MB 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal ha noe som skal være lett å få til å gå bra med andre ord??

 

 

hvis du skal ha det må du gå for en bil som veier lite.. ALT og da mener jeg ALT blir komplisert og litt sært å skru på skal du ha det til og gå fælt..

 

kjøp deg noe gammalt ræl som du kan herje litt med først så lærer du deg og skru... gjør som meg kjøp deg en gammal sierra og sveis sperre og dra ut å ha det gøy...tro meg.. når man begynner å leke bulker man og ødelegger og da er det bare og fikse... det man lærer og skru bil av! jeg starta med 1,6 jeg og nå er jeg på motor nummer 3 i samme bil pluss diff bytte og masse andre små ting som drivaksler og vakumlekasjer osv osv osv...

 

så det smarteste er å herje fra seg før man skal bygge noe man blir glad i.. det er iallefall min mening

-Ford Sierra 2,8i drifter

-Ford Sierra 2,0 prosjekt

-Ford Scorpio 2,9i bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde nokk mest sansynlig gått for en bmw e-30 325i elr kanskje bygget en ford sierra is-turbo? elrs så er jo audi 100/200 Turbo Quattro morsomme biler :D... ascona-b er meget lettskrudde biler og dem er jo tilogmed lekne med en standard 2,2l (fra feks rekord)

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde valgt enten E30 320 eller 325 om du har råd, eller MB 190E :)

Det er begge biler som lett ser bra ut og begge kan gå greit med rett motor ;)

 

Det at det kanskje er litt lettere å skru på en 240 eller 2'r golf får bli opp til deg å vurdere..Jeg hadde ikke tenkt så mye på det men :)

Fordelen med Volvo er biltema og deler hehe :D

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår