Toskie Skrevet Juni 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2008 Hei. Jeg har tenkt å kjøpe i hovedsak ny cd-spiller til bilen. Og i den anledning vurderer jeg å kjøpe to høyttalere i tillegg, har bare 2 i dørene foran atm. Skal lage hull til de nye i hattehylla tenkte jeg da. Så da lurer jeg på hva jeg må ha, og jeg må vell evt. han en forsterker i tillegg.. http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=593544&su=A102FD69-B6DF-4B1C-8B15-7083BF7D8A29 Bare fant det der sånn fort. Har ingen anelse på bilstereo, men skal det der fungere greit? Eller? Jeg vil ha en spiller i den prisklassen. Hadde vell egentlig tenkt til å gå for den spilleren som er der, men er usikker på høyttalerne og forsterkern. Biltema stuff fungerer sikkert også greit for meg, slik som disse: http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=521&iItemId=133413 http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=529&iItemId=130506 Burde jeg heller kjøpe det? Jeg har virkelig ikke anelse. XD Men går det an å kjøre 2 høyttalere rett på cd-spilleren og 2 høyttalere på forsterker? Eller må jeg da ha alle på forsterker? Hører for det meste på rock/metal og slik musikk.. Men er ikke ute etter ekstrem lyd. :P Forøvring en Volkswagen Vento GL '93. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Juni 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 http://www.komplett.no/k/shoplist.as...5-7083BF7D8A29Bare fant det der sånn fort. Har ingen anelse på bilstereo, men skal det der fungere greit? Eller? Jeg vil ha en spiller i den prisklassen. Hadde vell egentlig tenkt til å gå for den spilleren som er der, men er usikker på høyttalerne og forsterkern. Spilleren er veldig bra den, og forsterkeren er helt kurant til den prisen, men høyttalere bør du nok velge noe bedre av, når du først blåser 1800,- på en god spiller, og ikke minst hører på rock/metal. Du er ikke ute etter ekstrem lyd sier du, men du bør være ute etter detaljert lyd, så ikke alt bare blir en graut. I Vento'en ville jeg gått for et par gode 4"ere på dashbordet, og et par rene 6,5" basshøyttalere i dørene, og eventuelt det samme i bakdørene. Hattehylla sparer du enn så lenge, ingen grunn til å ødelegge den for noen hundrelappers skyld i høyttalere, du vil ha mer nytte av kvalitet foran i bilen. Hvor mye hadde du tenkt å bruke på ny lyd i bilen? Du er oppe i 2300,- foreløpig... ;) Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Juni 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 Men går det an å kjøre 2 høyttalere rett på cd-spilleren og 2 høyttalere på forsterker? Eller må jeg da ha alle på forsterker?Ja og ja. Lyden blir så godt som alltid bedre med en ekstern forsterker. Ikke bare kan du spille høyere, men lydkvaliteten blir også bedre da en ekstern forsterker har en egen, større strømforsyning som dermed også kan levere mer strøm til høyttalerne og holde styr på disse langt bedre enn en spiller kan greie. Men for mange vil den innebygde spilleren være god nok, men med SoundMagus'en til noen hundrelapper skal budsjettet være ganske snaut før man stryker et par slike av handlelista. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toskie Skrevet Juni 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 Takker for svar :) Budsjettet mitt er jeg ikke sikker på enda, da det går på hvor mye penger jeg får til bursdag (i morgen :P) .. Jeg frykter at budsjettet ligger på ca. 2000, men da tror jeg kanskje heller at jeg bare kjøper spilleren foreløpig, også ordner jeg med høyttalere osv. senere når jeg har mer penger. :) Og da kan jeg evt. bruke litt mer penger, og skaffe høyttalere i dashbordet og i bakdørene, og evt. en sub bak :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Juni 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 Det høres ut som en god plan! Har forøvrig noen pakketilbud til Vento i nettbutikken vår, du kan jo ta en kikk der etterhvert. :) Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg