Gå til innhold

knekt peilepinne olje.

jokoP

Anbefalte innlegg

Herregud!

jeg sjekkr alltid olja før jeg skal ut med cosworthen.

i dag kom ikke nedereste del av peilepinnen med opp av hullet, knekt tvers av og ligger vel nedi der??

så nå må jeg vel tømme for olje og plukke bunnpanna av?

noen som har vært borti lignende eller har et tips til hvordan jeg enklest kan få den ut? jeg hørte ingen lyder sist jeg brukte bilen og kommer ikke til å vri om nøkkelen før den lille er ute av motoren.

mulig as... hvordan i svarte kan det skje... kanskje noen som har terrorisert monsteret mitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang er den biten av pinnen som datt nedi ca?? Ofte er det jo mulig å ta av røret som pinnen går ned i, er du heldig ligger det inni der ennå. Om ikke er det bare å tappe oljen, har du grise flaks får du den ut gjennom tappe pluggen, har hatt en sånt lite prosjekt jeg også, he he. Mista en rett unbrako nedi der når jeg byttet topp pakning, den passet akkurat i olje kanalen på blokka visst, he he, den ligger der ennå. Gjør ingen skade så lenge det er tungt nok, så ligger det somregel bare i bunn av panna, men den pinnen er ikke så tung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang er den biten av pinnen som datt nedi ca?? Ofte er det jo mulig å ta av røret som pinnen går ned i, er du heldig ligger det inni der ennå. Om ikke er det bare å tappe oljen, har du grise flaks får du den ut gjennom tappe pluggen, har hatt en sånt lite prosjekt jeg også, he he. Mista en rett unbrako nedi der når jeg byttet topp pakning, den passet akkurat i olje kanalen på blokka visst, he he, den ligger der ennå. Gjør ingen skade så lenge det er tungt nok, så ligger det somregel bare i bunn av panna, men den pinnen er ikke så tung.

ja, får se. tipper det er 1-5 cm som er borte, husker ikke hvor lang pinnen er ... men det er en innsving på pinnen der den er knekt, det bør si noe om hvor mye av den som koser seg inne i motoren..og den er jo kjempe lett.. jeg tenkte prøve tappe olje... så håpe, og his det ikke kommer noe da år jeg fylle og tappe, event la det renne rett gjennom og se...

dette er noe dritt as.. er jo kamikase og vri på nøkkelen? men den har vel knekt under kjøring, og jeg hørte jo ingen lyder, er veldig nøye på varmkjøring og nedkjøling når jeg bruker bilen. og lytte er nesten en stygg uvane.. kanskje mulig og løsne bunnpanna uten og ta den helt av og få den ut..

uansett skal jeg snart bytte alle reimer og overhale kirkassa.

men tenkte bruke bilen i sommer og kose meg i garasjen i vinter da.. fårbanja knujje asså...

hehe.. dette var noe jeg aldri trudde skulle skje..

kunne nesten akseptert en motorhavari i kampens hete, men dette er teit. haka lå nedpå coilen når jeg sto klar med papir og jeg så at det ikke var noe olje og tørke fordi pinnen var vekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider