thingbø Skrevet Juni 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2008 Jeg har en galant 95', og har begynt å få litt rust bakerst under den høyre kanalen. Ifjor fjernet jeg alt rust og smurte den inn med owatrol, bengalakk, og tectyl. Jeg gjorde dette selv, men trodde det skulle være gjort skikkelig uansett. Hvor lenge vil bilen vare med en slik rustskade? Hva bør jeg gjøre med den? Skal jeg bare la den være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Juni 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2008 Rusten må jo spise seg et par mm inn i kanalen før konstruksjonen kan bli ustabil. Det vil jo også ta en god stund før det skjer, alikevel bør du jo ta hånd om dette snart. Bilen er jo ikke så stein gammel så det er absolutt verd å holde den i stand et par år til. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet Juni 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2008 Om du ikke har tenkt å kutte og sveise kan du heller bare dekke til med tykk tectyl. Midlertidig fix som holder rusten noenlunde dempet inntil videre. Rusten vil fortsatt være der, men du utsetter problemet litt lengre. Biltema-fix hehe Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thingbø Skrevet Juni 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 Om du ikke har tenkt å kutte og sveise kan du heller bare dekke til med tykk tectyl. Midlertidig fix som holder rusten noenlunde dempet inntil videre. Rusten vil fortsatt være der, men du utsetter problemet litt lengre.Biltema-fix hehe På utsiden eller innsiden av kanalen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg