Gå til innhold

Rå sierra til salgs


RobinDrift

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
ok, hvor gjør du det da? jeg kan også få eu godkjent en turbo sierra men det er fordi jeg kjenner folk på verksteder,

Og jeg var på ford, for to uker siden, og spurt om det var mulig å få detta godkjent men det var ikke mulig med mindre det var cosworth,

 

håper på svar

 

 

 

Nytter ikke og kjenne folk på verksteder da det er biltilsyne som må godkjenne det.. Og at det trenger og være cossi er bare piss. Som sakt er det understell m.m som bestemmer om det kan bli godkjent..

Veit om en som fikk sinn sierra godkjent hos biltilsyne med enkel turbo med 240hk, på grunn av store nåkk bremser osv..

Ride it or hide it... 15sec car..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Er det egentlig så veldig vanskelig å skjønne at en bilfabrikkant, i dette tilfellet Ford, ikke gir ut dokumentasjon eller godkjenner noe de aldri har produsert? Kjøper du store mengder Cola, blander i litt Sprite og videreselger tror jeg ikke Coca Cola er så veldig intressert i å ha navnet sitt på det.

Det er en grunn til at bilfabrikantene bruker milliarder på testing av hver enkelt modell

Men du kan ,ved å vise bilen hos forhandler, få en bekreftelse på at de delene som sitter på bilen tilsvarer det som ble levert på modeller med den og den motoren..

 

Resten er opp til SVV

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det egentlig så veldig vanskelig å skjønne at en bilfabrikkant, i dette tilfellet Ford, ikke gir ut dokumentasjon eller godkjenner noe de aldri har produsert? Kjøper du store mengder Cola, blander i litt Sprite og videreselger tror jeg ikke Coca Cola er så veldig intressert i å ha navnet sitt på det.

Det er en grunn til at bilfabrikantene bruker milliarder på testing av hver enkelt modell

Men du kan ,ved å vise bilen hos forhandler, få en bekreftelse på at de delene som sitter på bilen tilsvarer det som ble levert på modeller med den og den motoren..

 

Resten er opp til SVV

 

Jeg bestilte time hos verksmester på Ford her i Halden jeg og satt og fortalte mine planer og fremgangsmåte. Vi ble enig om å bruke Cosworth-understell og ha kontakt under byggets gang. Det har funka veldig bra fordi de som jobber på Ford(de fleste) har faktisk endel gode tips.:-) Og ikke minst fordi jeg da har en på Ford som kan legge inn sine synspunkter om bygget hos biltilsynet. Har vært til stor hjelp.:-)

Gutta på biltilsynet blir litt vanskeligere å ha med å gjøre hvis du dukker opp med en ferdigbygd bil nettopp fordi de ikke har inntrykk av hvor seriøs du er. De har bare et førsteinntrykk når de ser trynet ditt for første gang med bilen på stasjonene og da KAN ting bli mye vanskeligere.

Jeg hadde da en SKRIFTLIG byggetillatelse fra Ford. Hjelper mye.;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår