Gå til innhold

Ang. Innslaget på TVN Torsdag den 20/11

Ranger emnet


|-Norheim-|

Anbefalte innlegg

Heisann!!

 

Sikkert noen av dere som skjønner hva jeg sikter til her!?!?

 

Uansett, innslaget gjaldt da denne råkjøringa som norsk ungdom driver med...I dette innslaget var det da en rød skyline som dreiv å pøste på litt (ifølge reporter 260km/t i 50 sone).

Fikk bare litt lyst til å høre hva dere synes om slik "hasardiøs" kjøring? Er dette "tøft" eller er det rett og slett galskap?

 

 

Personelig meiner jeg at dette landet har noe av skylden får at vi "leker oss" på allmenn vei istede får på et lukka området. Dette pga at vi IKKE har noen tilbud utenom de arrangerete treffa som vi da kan reise på iløpet av sommern, men får bilintressert ungdom varer jo bilkjøringa hele året?? eller?

 

Sikker på at det hadde blitt mindre råkjøring på allmenn vei HVIS vi hadde fått mer tilbud om åpne baner, Lovlige isbaner på islagt vann på vinterstid ol.

 

men mye av dette er da min personlige meininger...

 

Å er derfor litt intressert i å høre hva dere meiner...

 

 

Kunne sikkert ha skrevi mye mere..men ser ikke noen grunn til det..

 

 

MVH

Kristian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg syntes dette er idiotisk, skal man blåse ut så kan man ta til vett og kjøre på bane... Ikke at jeg bare har rent mel i posen, men jeg driver da på lukkede avsides steder, ikke fort men bredt, ikke midt på dagen i 50 sona... Og en med en sånn type bil bør holde en litt lav profil...

"Gott schuf Adam, und Adam den Opel"

 

-79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS!

-00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS!

-79 Opel Kadett C City 1,2N

-95 Opel Vectra 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speedoen på den bilen er helt på tur, den viser hverken miles eller kmt. Den riktige farten vises på en av de greiene som lyser opp på frontruta.

 

Jeg syns det er utrolig at politi og media faktisk TROR at bilen har kjørt i 265 kmt, blir helt oppgitt. Dette fordi det faktisk er fysisk umulig, med mindre du har 1000vis av gamp, og om du i det hele tatt hadde nådd 265 så hadde en aldri klart å bremse ned før rundkjøringa som kommer i enden der.

 

Dessuten er dette strekket fritt for bebyggelse og ligger i nærheten av et industriområde, 100% oversiktlig, tørr vei og sent på kvelden. Forstår egentlig ikke hvorfor det er 50 sone der, mulig fordi biltilsynet ligger rett rundt hjørnet der...vet ikke jeg :rolleyes:

04 BMW 320Cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp vært inne på sia til den klubben som ble nevnt...

og der sto det at den hadde hatt 160 km/t..

 

 

nei har nok ikke reint mel i sekken jeg eller, mista nemlig lappen i et år pga altfår glad i fart, men uansett...Man gasser ikke vilt me en skyline som er "landskjent" hvis man kan kalle den det..

 

Nei, rå bil? hold lav profil og gass på bane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen på videoen var en Nissan Skyline, men eieren vil ikke stå fram etter råkjøringen. Han er selvstendig næringsdrivende, og selger ekstrautstyr til biler.

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_rogaland/3279746.html

 

Ganske smart å stå frem og si at man har skyline og driver med salg av ekstrautstyr til biler i området...... sikkert vanskelig for politiet evnt myndighetene å finne ut av hvem det er :rolleyes:

 

Vet ikke om de kan gjøre noe med det da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Asim

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_rogaland/3279746.html

 

Ganske smart å stå frem og si at man har skyline og driver med salg av ekstrautstyr til biler i området...... sikkert vanskelig for politiet evnt myndighetene å finne ut av hvem det er :rolleyes:

 

Vet ikke om de kan gjøre noe med det da....

 

Problemet er at de må bevise det.

 

Media driver hele tiden og assosierer denne episoden med dette treffet for de lokale rånerene, noe som er helt bak mål. Disse to sakene har ingenting med hverandre å gjøre.

 

All PR er god PR, gratis reklame. Topstyling hadde visstnok hatt mange kunder innom i dag og solg masse.. hehe :D

04 BMW 320Cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet vel de fleste hvem som har denne bilen, det er vel ikke så mange sånne biler i det området der. Og siden saken er så oppblåst så "må" vel kanskje politiet gjøre noe med den...

 

Det er også så lett å dumme seg ut - litt uomtenksomhet mens en har det morro så er det gjort. Jeg var et kløyvd fi...hår fra å bli tatt en gang vi hadde filmet masse herjing med biler, burnouts og testing av toppfart.

Vi kjørte "vanlig" hjemover og filmet, da det plutselig kom en politimann ut i veien og stoppet oss. Vi lot kamera gå og har hele samtalen på tape, og det han lurte på var HVA det var vi filmet. Det var militært område ikke langt der i fra, så han var nok mest interessert i om vi hadde filmet slike "hemmelige" saker siden dette var NordNorge med Russland ikke så langt unna.

Jeg jobbet i Luftforsvaret da, og var ganske spak.... Fikk heldigvis snakket meg ut av saken og var ganske snar med å komme meg bort derifra.

 

Tenk om han ville se HVA det var vi hadde filmet - da hadde det også vært på TV.... -Og hadde de kunnet finne NOEN bedre bevis?

 

Dumt gjort...

 

Tenker nok at det er en viss kar i Rogaland som sjelver litt i buksa, han hadde sikker ikke regnet med slik medieomtale....

Jeg sjelver ennå når jeg tenker på hvor nært jeg var.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SunnyGTi2.0

k9v: Vet du hvor fort det egentlig gikk? Var det på sletten forbi topstyling?

 

Nei det er sletten som kommer etter du har passert biltilsynet mot stavanger, rett etter rundkjøringa der.

 

Den eksakte farten vet jeg ikke, men det gikk ikke i 265, det er sikkert og visst...

04 BMW 320Cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor dum går det ann å bli????

 

Håper for all del eieren av denne bilen allerde har sendt denne skylinen ut av Norge.

Er vel en vis fare for at politiet sjekker blier som blir sendt ut av landet litt bedre en periode fremover.

 

Og vis han ikke hadde tenkte/har sendt den ut av landet bør han vel raskt få lakka den vel++++

 

Husk en annen ting Eiern må også kunne bevise at han ikke kjørte den, er ikke bare politiet som må bevise.

:pimp EYE CANDY :pimp

 

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by just crusing

Hvor dum går det ann å bli????

 

Håper for all del eieren av denne bilen allerde har sendt denne skylinen ut av Norge.

Er vel en vis fare for at politiet sjekker blier som blir sendt ut av landet litt bedre en periode fremover.

 

Og vis han ikke hadde tenkte/har sendt den ut av landet bør han vel raskt få lakka den vel++++

 

Husk en annen ting Eiern må også kunne bevise at han ikke kjørte den, er ikke bare politiet som må bevise.

 

har da vel aldri vært sånn her i Norge,at man må bevise sin uskyld...?

ingen som kan bevise hvem som kjørte,ut fra den videoen der... og da kan nok eieren ta det ganske med ro...

og,man kan ikke være helt vel bevart hvis man faktisk tror at det går i 265km/t i den 50sona der,som media påstår....:rolleyes:

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bevis.jpg

Boxer- mente det stor Km/h på denne bilen og ikke Miles, så jeg måtte bare :)

(ja jeg vet speedometeret viser helt feil)

synd dette blir blåst opp så ille, var jo ikke det som var poenget med videon i det hele tatt...

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår