Hallojs Skrevet Juni 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2008 Hei! Hvilke mål på basskasse til denne (http://www.tinly.cn/eBusiness/EN/product_detail.asp?catalogid=8&productid=208)subben vil dere anbefale? Kjøpte den av en kamerat, så har ikke noe mer info enn det dere finner der. Tenkte på en bassreflekskasse. Maks mål (har ikke plass til større) er: Bredde: 92 cm Nedre dybde: 50 cm Øvre dybde: 40 cm Høyde: 23 cm hvis subben skal monteres oppå kassa, 30 cm hvis den skal monteres på framsiden. Hvis jeg bruker disse målene og monterer subben oppå kassa, har jeg 95 liter. Skal monteres innerst i bagasjerommet på en 86 mod. 240. Håper noen kan hjelpe meg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hallojs Skrevet Juni 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2008 Ingen som vet? Dersom jeg monterer subben på framsiden av kassen, som vel er det vanligste, ender jeg opp med 124 liter. Blir det for stort? Hvor stort bassrefleksrør bør jeg bruke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Juni 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2008 For å være på den trygge siden, ville jeg brukt en lukket kasse, i mangel av teknisk informasjon på elementet. Å bruke en høyttaler som sannsynligvis er beregnet på lukket kasse, i en portet kasse, kan lett føre til en tidlig begravelse for elementet. Og uansett er du oppe i et godt volum på kassa nå ja, 30-50 liter med en lukket kasse er sannsynligvis passe, noe mindre med en portet eventuelt, men nok godt under 124 liter... ...men like sannsynlig kan den også være egnet for en helt åpen montering (altså uten kasse/kun baffelmontering), og da er 124 liter like bra som noe annet egentlig. Ikke alltid kineserne lager ting like gjennomtenkt. Men ikke lag noen port i kassen uansett. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hallojs Skrevet Juni 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 Takk! Tankte å lage en vinklet bakvegg, hvor mange grader bør denne være? Er 20 grader greit? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg