Gå til innhold

Legacy 2.0 92mod

Ranger emnet


happyhd

Anbefalte innlegg

Heisann, ny her

 

 

Har kjøpt en legacy 2.0 92mod til bruksbil, som skal gjøres en del med. Originalt har den effekt på 85kW og sitter helt ok på veien. Trekker henger som bare det.

 

Kunne tenkt meg andre sine råd og meninger rundt en del arbeid eg har foran meg. Målet er at bilen skal bli sprekere og med bedre veigrep. Ikke no ekstremt egentlig, litt oppgradering.

 

Har snart tatt alt av rust (var litt her og der), og fikset tørt sportfilter (så slipper man bytte..). Nye bremserør i kobber på gang.

 

Ting som eg skulle vist mer om andres erfaring med på Legacy :

 

* Effektanlegg

 

* Nye tenningsdeler

 

* Gode dempere og fjører (trenger ikke senkes)

 

* Hva som enn kan gjøres for en vettug peng med 2.0 motor..

 

Alle tips mottas med takk ---

 

EDIT ## Ser at bærearmene har noe foringsgreier som ser ut til å ha sprekker i seg, finnes det noe bedre alternativ når en bytter enn de originale ?

 

Olje på girkasse og diff.aksling - noen som har erfaring med bytte av de ? Tenker intervall og tips for å gjøre det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ned eksosanlegget igår og demonterte alle delene. Tok en bor og nesten en kappeskive før alt var ferdig spredd utover.

Puste ned hele greia og spraya med zinkspray som tåler 250 grader +. Herlig oppdatering av bilen spør du meg, men nå til poenget :

 

Er det noen anbefalt måte å rengjøre katalysator på ? så rimelig helsvart ut inni der.

 

Er det evt. et alternativ og kutte den opp og sveise igjen etterpå ?? Kan jo bli litt "trimpotte" effekt om eg er heldig :)

 

Ingen problem å ta av eksos nå, alt er fornyet og nye bolter etc. er innsmurt med molykote.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Bytt til turbo og understell fra en turbo leagcy.

Veit at de har fått bra kritik på veigrep når den var ny i allfall.

Og 0-100 gikk på 8,0sec (sendan) i følge videoen :D

 

Men er sikkert ikke lett å få tak i det i Norge som må vel importeres vel.

http://www.japanesestarmotor.com/

 

Eller så er det vel mulig å finne no her http://bbs.legacycentral.org/

1992 Svx 3,3L H6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår