Gå til innhold

Phantom: Lotus Elise S2 - Fra veldig blå til noe nytt

Ranger emnet


Phantom

Anbefalte innlegg

Hei

 

Prøver meg med en prosjekttråd på bilen min her;

 

Lotus Elise 2001 mod

 

For noen mnd siden følte jeg at tiden var inne for å prøve noe nytt på bilfronten (igjen) og dro for å prøvekjøre en Lotus Elise, hadde egentlig bestemt meg for en Opel Speedster med følte vel jeg måtte prøve "alternativet".

 

Prøvekjøringen ble en blanding av det å føle seg uvel og hysterisk latter, og fant ut at dersom en bil gir meg slike følelser så må jeg i alle fall ha eid en slik en gang i livet..

 

IMG_0004.jpg

Slik så bilen ut når den ble kjøpt..

 

Kjørte så bilen til Stavanger og parkerte den i garagen i en mnd da jeg reiste på jobb, kom hjem igjen og skulle en tur til Bergen.... det gikk ikke så bra..

 

DSC_0064.jpg

 

DSC_0070.jpg

 

Starta turen og la merke til at ladelampa blinka litt i ny og ne.. kjørte litt videre i ett vagt håp om at det var en kontakt feil siden det bare flimret av og til... Kom inn i en tunnel, husker ikke navnet, men Rennfast elns.. type lang tunnel...

 

Først begynner stereoen og skru seg av og på... tenker at jeg ikke kan stoppe inne i tunnelen så kjører videre.. så begynner dashbordet og bli som ett middels lysanlegg på ett tyrkisk utested.. alt blinker og merker at motoren har problemer..

 

Kommer meg med nød og neppe ut tunnelen og stopper, ingen strøm. Så da var det bare å ringe NAF som hentet meg etter et par timer. Nafmannen var forøvrig en meget hyggelig kar med stor bilinteresse..

 

Så bilen ble plantet på verksted, merket at det å levere bilen til ett verksted er noe av det mest ubehagelige jeg har gjort. Ga klar beskjed om at bilen er "barnet mitt" og at de måtte passe på å lese instruksjonsboka før de evt tok bilen opp på bukk.

 

Fikk beskjed om at dynamoen var kaputt og at de ikke ønsket å bytte den da de hadde en teori om at da måtte motoren ut :P

 

Så da ble det hjem i garasjen og bytte selv etter ett par feilleveringer av diverse dynamoer.

 

DSC_0109.jpg

 

DSC_0111.jpg

 

DSC_0113.jpg

 

En ting skal i alle fall være sikkert, jeg har aldri noensinne skrudd på en bil der ting står så vanskelig til..

 

Så pr dags dato er nå bilen operativ og skal til omlakkering denne helgen :)

 

Planer for bilen er som følger:

-Hellakkering (bilen lakkeres denne helgen)

-Bakre diffuser skal byttes til Reverie diffuser i carbon

-Nye felger (dog usikker på om dette skjer denne sesongen

-Ny throttle body

-Quick shifter

-Sidescoops (exige style, dog usikkert på om dette skjer)

-Diverse motormods (kommer når tiden strekker til)

 

Dette er ihvertfall utgangspunktet slik det står nå, men merker at motivasjonen er på topp med sol og sommer ute så det blir sikkert å skje en del utover dette da mulighetene er enorme pga tilgangen på deler :)

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nice bil =) noen lede tråder på hvilken farge ? (a)

syntes det var merkelig at verkstedet ikke tok jobben med å bytte dynamo =/

 

lykke til med "barnet" ditt =)

Ah, the 1920s - when men were men, cars were Avions-Voisins, and pedestrian impact standards were "get out of the way or my car will literally shank you in the face.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nice bil =) noen lede tråder på hvilken farge ? (a)

syntes det var merkelig at verkstedet ikke tok jobben med å bytte dynamo =/

 

lykke til med "barnet" ditt =)

 

Takker :)

 

Ledetråder på farge, hmm.. har hatt bil i samme farge før :P og jeg tipper mange blir å mene at det er feil farge på denne bilen :P

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

konge fet bil! en kompis av meg hadde en 2002mod orange. å fikk mye oppmerksomhet, du veit at du får rs2 motorkit til denne bilen? hehe, det går unna skal jeg si deg, har du 1,8l rover motoren?

 

lykke til videre

 

Rover ja, er jo en 2001 mod

 

 

Forresten fikk beskjed om å si at hodet på dynamobildet er av min kompis Biggs, han ba om en spesiell kred i denne tråden :P

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår