hrthomas Skrevet Juni 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 Hei.. Jeg har en golf gti 16v det er ingen gnist på pluggene, starteren går. hører ikke at bensinpumpa startet heller, har sjekket sikringer å relè.. har byttet coil og tenningsmodul.. kan det være fordeleren min som er defekt? hvordan kan jeg måle den? og hvordan kan jeg måle at den har riktig spenning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet Juni 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 Er ikke så lett å måle på fordeleren. men du kan sjekke om du har gnist på plugg kabelen som kommer fra coilen. Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hrthomas Skrevet Juni 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 hmm.. har ikke gnist der heller.. hva kan være feil??? Jeg prøvde å koble + polen på batteriet direkte inn på på coil for å se om det var noe feil der, da virker det som tenningen skrues på automatisk på en måte, lampene lyser på dashbordet, er dette normalt?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hrthomas Skrevet Juni 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 jeg måler 10v på coil når jeg skrur på tenningen.. stemmer dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Juni 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 10V fra coil til fordeler? Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hrthomas Skrevet Juni 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 nei, 10v over coil, fra - til + på coilen.. Når jeg tar kun pluggledningen fra coilen mot jord samtidig som jeg kjører starteren kommer det bare en knøttliten gnist der... er det normalt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HellKicker Skrevet Juni 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 Trodde disse coilene skulle levere noe rundt 20.000 Volt jeg? Men uansett så er det mer eller mindre lineær sammenheng; om den bare fødes 10V vil den likevel kunne klare å gi en rimelig høy spenning (7-15kV kanskje? vill gjetting) Prøv å kikk litt på tekniskforummet også, tipper du finner noe der! Siter Golf 2 1,6L 88. Gamle trofast Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hrthomas Skrevet Juni 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 Finner ikke svar på dette noe sted.. Men skal coilen ha direkte forbindelse til jord på minus siden på coilen?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hrthomas Skrevet Juni 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2008 det er en løs lednig en svart flatkabel, som er festet på en mutter like ved fordeleren. hvor skal denne kobles til? skal den direkte til jord? har prøvd det å da ble den varm.. hva kan det skyldes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_B Skrevet Juni 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 Det skal være 10V over coilen. Ingen ledninger skal gå direkte til pluss eller minus. Det kan være fordeleren som er gått men.. ta av fordelerlokket og drei på motoren manuelt, eller med starteren å sjekk om rotoren går rundt. Har nettopp hatt samme problemet med min Jetta II. Etter å ha skiftet rotor, fordelerlokk, tenningskabler, coil, tenningsmodul og fordeler fant jeg ut at rotoren ikke gikk rundt da jeg skulle justere tenningen. Tok da av fordeleren igjen og dro rundt på starteren og så da at tannhjulet og tappen i bunn som driver rotoren ikke gikk rundt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Juni 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 nå skal vel fordeleren gi signal til releet til bensinpumpa at den skal gå om jeg husker rett. sikkerhets sak slik at den ikke fortsetter og trykke ved en evt ulykke :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg