bolle100 Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 Har fått et problem med bilen min i det siste, det som sjer er at bilen slukner helt plutselig, bare dør ut. Er som regel bare å skru av tenninga å starte den igjen, men noen ganger må eg vente noen minutter før den i hele tatt starter igjen. Noen som har peiling på ka feilen kan vere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bolle100 Skrevet Juni 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 ingen som har peil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DidrikHA Skrevet Juni 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 jeg hadde samme problem på, riktig nok 1,6 liter. På min var det bare en joringskabel som ikke satt skikkelig. etter jeg fiksa det var det ikke noe prob lenger... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenwood Skrevet Juni 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2008 har hatt et par biler inne her nå den siste uka osom har vært sånn.da har det vært et rele inne i bilen som det har vært dårlige loddepungt på..bare og lodde opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bolle100 Skrevet Juni 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2008 vilket relee er det snakk om? Sjekka om den får gnist når den stopper å det gjør den ikkje, så lurer på om det er coilen, skal sjekke om det kommer strøm inn til coilen etterpå. nå startern ikkje i det hele tatt:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svends3n Skrevet Juni 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2008 coilen er litt svak på flere volkswagen.. har bytta flere sånne:p spes på gti 8v:p vet ikke om det er samme coil på vr6, men på min ser den værtfall lik ut:p Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bolle100 Skrevet Juni 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2008 hmm, tror det er coilen som er gåen, når den stopper så kommer det strøm inn til coilen men ikkje ut av den. Noen som har link til kor eg kan kjøpe en ny? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bolle100 Skrevet Juni 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2008 har sjekket litt mer nå, det kommer strøm helt til fordelerlokket men ikkje videre til tennpluggene derfra. kan det da vere fordelerlokk og rotor som bør skiftest? har hørt at hallgiver og kan gjøre at den ikkje starter/starter av og til. no min gjør nå, den starter når den har stått en stund, så går den i kansje 3-4 min så stopper den igjen. irriterendes å ikkje vite ka som er feil :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bolle100 Skrevet Juni 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2008 Ingen som har noen innspill? :( Noen som vet om det går an å sjekke om hallgiver er gåen med et multimeter? eller om man finner feilen med å koble til en sånn vagcom å finne feilkoder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbeer Skrevet Juni 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2008 Har desverre ignen innspill men... Hva er hallgiver? =) Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zanta Skrevet Juni 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2008 Hall-giveren er den som gir impulser for når gnisten skal tennes (tilsvarer stiftene i "gamle dager"). Skjer dette på varm eller kald motor? Når du har kjørt rolig eller ikke fullt så rolig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bolle100 Skrevet Juni 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2008 det sjer hele tida på åbde varm å kald motor, når er den blitt sånn at den den bare starter i alt fra 1-5 min også stopper den igjen å det går ikkje starte den før leenge etterpå. har skiftet fordelerlokket men det hjalp lite. trur neppe det hjelper å skifte rotor heller, men er vel verdt et forsøk. er jo litt merkelig når strømmen stopper ved fordelerlokket.. Noen som veit kor masse volt det skal komme ut fra coilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zanta Skrevet Juni 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2008 Høres ut som dårlig hallsensor. Spenningen ut fra coilen er mellom 5.000 og 25.000 Volt, vanligvis ca 15.-20.000. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bolle100 Skrevet Juni 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2008 hallsensor? er det det samme som hallgiver eller? hmm, prøve å sjekke volten som kommer ut av coilen da. men når coilen leverer strøm helt til fordelerlokket, så skulle det vel komme videre til pluggene og, selv om det i det minste vare bare litt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg