ole Mg Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 har om dagen etter å kjørt en tur med bilen min skulle jeg stoppe den å skrudde av teninga men bilen bare fortsatt å gå. hva kan være feilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo d6 Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 Ettertenning! Det er bare tøft! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toroen Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 få sjekka tenninga di du;) Siter Volvo 244 78mod.. B21et Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 Muligens bakstykket på tenningslåsen din er kaputt... Er bilen din eldre enn `90 mod heter bakstykket ditt 818200. Jeg har et slikt liggende om du finner ut at det er feilen... Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole Mg Skrevet Juni 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 var ikke etter tening.. hva koster den delen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 Hos Volvo koster den ca. 1000 kr. Hvilken årsmod er bilen din? Finn ut hvilket nr du har på kontakten og send meg en pm. Veldig enkelt å bytte. Sitter skrudd fast med to skruer... Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 På b2*a motorene så sitter det en ventil (like ved tomgangsskruen på innsuget) som lukker tomgangskanalen i innsuget når du skrur av tenningen. Hvis denne er koblet fra, eller hvis tomgangen ikke er justert på tomgangskruen, men på forgasseren så vil du få zombie-tendenser når du kjører på 95oktan eller har litt sot i forbrenningskamrene. Har aldri skrudd på 240 med K-motor, men tipper du har en sak med lignende funksjon der og. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 Absolutt ikke ettertenning det er snakk om her da.. Men som spurt: hva slags motor er det? Litt lettere å ha noe å gå ut ifra :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 Absolutt ikke ettertenning det er snakk om her da.. Nå er norsken min litt støl, men er ettertenning det som på ænglish kalles for "dieseling" eller er ettertenning eksos som smeller i potta? Og hvis det ikke er førstnevnte, betyr det at ikke strømmen kuttes når man skrur av tenninga? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole Mg Skrevet Juni 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 er en A motor ja.. nei er ganske sikker på at det ikke er etter tening.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juni 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 Går motoren normalt når du vrir av tenninga, eller høres det ut som den går "bakveien"? Er det sistnevnte, er det ettertenning. Er det det første, sjekk den solenoiden slitenvolvo beskrev lengre opp her. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet Juni 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 han har nok fylt på 98 super han jaa:D:P hihi:D Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 Nå er norsken min litt støl, men er ettertenning det som på ænglish kalles for "dieseling" eller er ettertenning eksos som smeller i potta? Og hvis det ikke er førstnevnte, betyr det at ikke strømmen kuttes når man skrur av tenninga? Ettertenning er når motoren ikke brenner opp all bensina, så det kommer bensin ut i eksosen og anntenner = smelling og til tider flammer ut av eksosen! Trådstarter: Du har sikkert fått dratt av en eller a'an ledning! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larset Skrevet Juni 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2008 Test tåkelys brytern, hvis jeg skrur på tåkelys bryter ved speedometer huset mens motoren går,kan jeg ta nøkkelen ut av tenningen å den fortsetter å gå :D Siter 1988 Volvo 240 GLE 1987 Hydrolift t-17 Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet Juni 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2008 Test tåkelys brytern, hvis jeg skrur på tåkelys bryter ved speedometer huset mens motoren går,kan jeg ta nøkkelen ut av tenningen å den fortsetter å gå :D da er noe feil på din bil! Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg