Gå til innhold

2 forsterkere

Ranger emnet


troond

Anbefalte innlegg

er litt sånn ny i dette, har en monoblokker som kjøres på Subben min(den er koblet i og i bruk.), også har jeg en annen 2 kanaler som ikke er plugget på enda som jeg skulle kjørt 6X9 og fronthøytalerne på, men trenger jeg nytt batteri for og drive 2 forsterkere eller holder det med 40-60 A batteri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener et 40-60Ah batteri? Ah sier hvor lenge batteriet ditt kan levere strøm, om batteriet ditt har f.eks. 40Ah kan det levere 40A i en time, 80 eller 1A i 40 timer. Altså, det kommer ann på hvor mange A spilleren og forsterkerene dine trekker.

 

Jeg skulle tro at det lønnet seg å legge opp ett forbruksbatteri uansett, så slipper du å bekymre deg for at batteriet ditt tappes når bilen står i ro og spiller musikk.

 

edit: du må også huske at du ikke får så ren 12v strøm (heller ~13V) når du har det på kjørebatteriet, det blir en del støy på strømmen, men jeg tror ikke det skal ha så mye å si for forsterkeren.

1982 VW Transporter - Westfalia campinginnredning

16" pentafelger, 19" widescreen Daewoo LCD, Playstation 2

 

Performance by DLS Car Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Størrelsen på batteriet trenger du ikke tenke på når du snakker om at det skal virke. Det du må tenke på som nevnt er om du skal bruke anlegget uten motoren i gang. Da vil batteriet begrense perioden du kan spille og du trenger starthjelp... :)

 

Det du derimot kan sjekke er hvor mye dynamoen din leverer, men dette burde heller ikke være noe problem. Med untak av om du har to sinnsyke forsterkere pluss annet forbruk av strøm.

 

Det kan være en ide å vurdere kondensator, men det kommer ann på hvor god føring av strøm du har og hvor mye alt trekker. Eller som nevnt med batteri nr 2. Men det er noe du kan se på etter at ting er koblet opp. Merker lett om lys blinker eller om batteriet plutselig blir flatt...

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort svar: Nei ;)

 

Men jeg synes jeg ser noe fusk i mattematikken din: 2 kanaler på 4 sett høytalere?!?!?:deng Kan væere en skrive leif, men jeg håper du ikke har tenkt til å gjøre dette.

 

Kjøp 4 kanaler eller ha bakhøytalerne på spilleren!

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår