Gå til innhold

Problemer med min Audi 80 94 mod 2.0

Ranger emnet


Mikaskja

Anbefalte innlegg

Jeg har en Audi 80 94 modell 2.0.Av og til når jeg kjører så begynner den og hoppe. Turtallet går ned og hopper opp igjen til slutt dauer bilen. Føles ut som at bensintilførselen stopper. Dette skjer av og til. Kan det være noe gale med bensintilførselen eller bensinfilteret? Har snakket med en mekaniker og han sa det kunne være noe gale med coilen siden det bare skjer av og til for hvis bensinfilteret var tett så ville det skjedd hele tiden. Hva tror dere?

 

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Jeg har en Audi 80 94 modell 2.0.Av og til når jeg kjører så begynner den og hoppe. Turtallet går ned og hopper opp igjen til slutt dauer bilen. Føles ut som at bensintilførselen stopper. Dette skjer av og til. Kan det være noe gale med bensintilførselen eller bensinfilteret? Har snakket med en mekaniker og han sa det kunne være noe gale med coilen siden det bare skjer av og til for hvis bensinfilteret var tett så ville det skjedd hele tiden. Hva tror dere?

 

Takk for alle svar.

 

 

 

 

Prøv å bytt lambasonde..bensinfilteret kan du oxo bytte hvis det ikke er byttet nylig.

 

Gå over alle elektriske kontakter i motorrommet. Om probleme ikke blir borte kunne du sjekke hvordan det står til med luftmengdemåleren, rens gass spjeldet.

 

Siste dramatiske løsning kan være å ta av eksosen fra og med katalysatoren.

Kjør hardt, kjør stil med Audi uten tvil!!!

 

Audi 90 2,2 10V

Omega B 2,0 16V "Prosjektbil" (Solgt)

Ford Granada stv 87mod "langtids prosjekt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har forsket på en del ting nå og for meg blei det en heldig løsning. Byttet Rele 30. (Sitter på venstre side under ratt/ over pedaller) Byttet på null , niks. Dette relet har visst noe med mye å gjøre. Styrer i hvertfall om drivstoffreleet får strøm/signal, dette førte til den morsomme fuskinga. Releet koster under 200kr (hos audiforhandler, dele nr 165 906 381 som erstatter det gamle) , kanskje det billigste som kan kjøpes til en audi :) men uten tvil den nyttigste for meg :) Åpnet det gamle releet og fant ut at det hadde gått så varmt at loddingene hadde gått opp.. kanskje en grunn til å bytte bare det, brannfare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår