Gå til innhold

Hjelp til å finne en spesiell 4 bolters felg?

Ranger emnet


sirolsen84

Anbefalte innlegg

Jeg har falt for felger av den uryddige og krokete sorten med mange spiler. Her er et nydelig eksempel:

http://wheelstudio.com/catalog/product_info.php/cPath/1_31/products_id/9080?osCsid=8edd6ddabacdb8ff6faeb2bee347f645

 

Tingen er at jeg har lett meg gul og blå etter felger av denne sorten med 4 bolters, men finner det altså ikke. Derfor henvender jeg meg til dere som kanskje har mer ekspertise og et par timer med felgtitting på baken allerede.

Hvis dere har funnet svarte eller hvite felger i samme sjanger blir jeg evig takknemlig:D

Kan for øvrig legge til at jeg er på utkikk etter 15"-16" (ja, liten bil:P)...

Live for nothing or die for something

 

Fiat Punto GT;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste felger leveres som både 4-hulls og 5-hulls, selv om de ofte avbildes med 5 hull. Spør forhandleren.

 

Enkelte produsenter leverer spesialspesifiserte felger. Selv fikk jeg for noen år siden levert 4-eikede britiske Revolution-felger med diameter, bredde, boltsirkel, senterring, innpress og farge helt etter egne spesifikasjoner, jeg er (nesten) sikker på at helt maken felger ikke finnes i hele verden. De kom på tolv tusen for hele settet.

 

Hos britiske http://www.imagewheels.co.uk/ kan du til og med designe dine egne hjulsentrer (type -> billet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De felgene du har linket til er uansett for store for bilen din, og tror ikke "RPM" lager noen felger i mindre størrelse enn 18". Det første jeg tror jeg hadde gjort var uansett å rote meg vekk fra felgsider som det der, hvor over halvparten av merkenavnene har noe med "chrome" i seg. Eneste felga som er brukbare der er OG-serien fra Axis (knock-offs) og Sportmax 002.

 

Steffan Evo ligner litt på de du har der, kommer i 7.5Jx16 ET30. Regner med at det er Punto du skal ha felger til, den har vel 4x98 i boltsirkel. Felger med 4x100 i boltsirkel er ikke noe problem å få på, bare å bruke slingrebolter eller slingremuttere så sitter de som støpt.

 

Du kan se Steffan Evo samt endel annet på dubmeister.co.uk.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for informasjonen Eirik:) Eg mente ikke at eg skulle ha akkurat de felgene, bare den stilen. Har uansett leita litt mer og falt pladask for felger i denne stil og fargekombinasjon.

 

http://www.srtforums.com/forums/f136/black-wheels-white-lip-388834/index2.html

 

Kan ligne på noe han har lakket selv, så eg burde vel begynne å vurdere det. Umulig å finne noe på nettet, er så ufattelig mange...

Live for nothing or die for something

 

Fiat Punto GT;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår