Gå til innhold

Problemer med bilhandel i Sverige...

Ranger emnet


Finepix

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å kjøpe en brukt bil i Sverige, hos en bilforhandler. Bilforhandleren er ikke kjent med å selge bil for export, og hevder han "måste ha en Svensk person att registrera den på"

 

Noen tips, hvordan går jeg frem? Noen svensker som kan hjelpe meg her??:helpme:

 

 

NB: Bilen skal være en delebil, skal ikke registres i Norge.

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte delebil fra sverige...var fra privat person...bare momset den inn på svinesund.. men ring å hør med tollvesnet..

 

 

Hvorfor skal han registrere den? Du kan kjøpe prøveskilt og kjøre med i sverige da det er gyldig i hele norden!

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte delebil fra sverige...var fra privat person...bare momset den inn på svinesund.. men ring å hør med tollvesnet..

 

 

Hvorfor skal han registrere den? Du kan kjøpe prøveskilt og kjøre med i sverige da det er gyldig i hele norden!

 

 

Jeg har gjort det klart at jeg vil ha den uten skilt, men han vil vel ha et navn til eierskiftemeldingen elns... Prøveskilt og tolling går greit ja, men hvordan skal jeg få kjøpt ut bilen?:wonder:

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vet...? Sier ikke loven no om "fri flyt av varer innenfor EØS..."?:rules:

 

Kan egentlig svensken nekte meg å kjøpe bilen fordi jeg er norsk??

 

 

Du blander nok EU og EØS her.

Uansett tror jeg ikke det gjelder kjøretøy.

 

Jeg ville bedt bilforhandleren ta kontakt med Svenska Bilprovningen, eller gjort det selv, for å spørre dem hva som trengs. Regner med de vil ha skiltene, og dokumentasjon på at bilen eksporteres.

Mener det finnes flere tråder om emnet på zatzy som kan gi deg svar.

'02 Ford Mondeo ST220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår