Haansi Skrevet Juni 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 Turbokonv av 1.8'n uten turbo er mye jobb, og ikke minst dyrt.Det krever ikke bare god økonomi men også at du har kunnskapen til jobben. Du trenger, Turbo m manifoil, dyser, intercooler, eksosanlegg, motorstyring, helst datasprut ser jeg da, det er en helt enkel liste, men den koster mye og realisere. Er mye bedre og gå til innkjøp av en AEB (1.8T) motor vist du først snakker om og bygge om.. Og turbobygge en suge motor krever og litt tilpassning og slikt, noe som er pjeskarbeid for og si det slik.. Om du skal godkjenne dette og så koster det en del penger og skaffe papirer fra Møller som importør av VAG i norge, om hva som kreves og hva forsjellene på 1.8 og 1.8turboen.. Mitt forslag er at du skaffer deg evnt en 1.8Turbo motor, helt enkelt og greit.. Jeg skjønner, jeg skjønner! :) Takk for nytting info. Hva ligger prisen på disse motorene på? Kan jeg være heldig å plukke opp en fra feks en delebil? Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Juni 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 Enklere å kaste ut unødvendige ting. Ut med stereo, reservehjul og jekk så har du mere en 15 hk effekt. Vekt fjerner du gratis! Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Juni 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 Ikke så kult å tømme bilen for alt om du bruker den daglig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Juni 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 Ikke så kult å tømme bilen for alt om du bruker den daglig. Må si meg enig i det.. Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Juni 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 Hva ligger prisen på disse motorene på? Kan jeg være heldig å plukke opp en fra feks en delebil? Mellom 10-15 000kr for en komplett motor på VACN forumet. Går nok an å ta det fra en delebil å :) Må bare finne en delebil først som ikke er smadra i fronten :P Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Juni 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 Høres bra ut! Da kan jeg invistere i en slik til høsten :) Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audiburner Skrevet Juni 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 Okei, for å være litt konkret her da så kan jeg si litt.. Det er som alle andre sier her, ikke mye å hente ut fra en 1.8 125hk sugemotor. Jeg har akkurat samme motor selv. Det eneste som er å gjøre som er "rimelig" og gir fra seg mest effekt er vel å hive i åpent luftfilter (Nei desverre så har jeg ikke så står tro på det "RS4" filteret ditt), sleng gjerne i et fra K&N eller Green. Bare sørg for at det er oljefritt. Hvor får man kjøpt disse luftfilterene billigst? Hva er best av K&N og Green? Siter ( ) Audi A4 1.8 20V Avant Quattro 1998 (x) Audi A6 2.7T Biturbo 2000 (x) Opel Corsa 1.2 City 2001 (x) Honda NSR 125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Juni 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 ganske like men green er billigere Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aspunvik Skrevet Juni 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2008 hvor får jeg kjøpt green? og evt. rør? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Juni 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2008 http://www.felgimport.no/default.asp?ArtID=1008 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skarlberg Skrevet Juni 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2008 Okei, for å være litt konkret her da så kan jeg si litt.. Steget etter dette er effektanlegg fra grenrøret, for så å kjøre beine røret til endepotta. (2,5" f.eks).Grenrøret er det som går ned fra motor til kat. hvis du lurte.. Du Rune? Har de effektanlegg fram til grenrøret? har du fjernet kat`en? Har hørt at visst du fjerner kat`en på disse motorene vil du miste litt effekt?? det sies at motoren trenger motstanden i kat`en for å funke optilmalt?? Noe formening?? Siter Audi A4 Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juni 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2008 Du Rune? Har de effektanlegg fram til grenrøret? har du fjernet kat`en? Har hørt at visst du fjerner kat`en på disse motorene vil du miste litt effekt?? det sies at motoren trenger motstanden i kat`en for å funke optilmalt?? Noe formening?? 300% bullshit, garantert. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Juni 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2008 Har ikke så mye formeninger om det, men jeg har kat... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg