Gå til innhold

spm om b23et

Ranger emnet


Turbo 245

Anbefalte innlegg

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

helt ærlig syns jeg du skal spare de pengene på plastikk og wanna-look-cool saker til bilen.

Kjøp deg inn ett artig nytt hjerte i volvo'n isteden ;) og en knakanes god grikasse.... Noen sportslige dempere og fjærer, etz.

 

Med andre ord.... bruk penga på oppgraderinger, ikke plastikk :)

 

Skal en volvo først ha plast, så må det være en nyere volvo som S40 og gjengender...og til nøds 960/S90 og 940.

Alt annet burde ha en orginal-look...kanskje noen fine felger, addon&orginalvingen.. og lavere fjører...... og jeg sitterer; Det er bedre med ulv i fåreklær enn Får i ulveklær ;)

 

Kanskje spare opp cash til en "når ting går i stykker" konto og? Selve gamle volvoer blåser råder, girkasser og moment-stag på bakakseler :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilken turbo anbefaler dere til motor prosjektet mitt da.?

 

Og vilken dyser bør jeg velge.?

 

kan jeg bruke insuget fra en b230f ?

 

Hva slags prosjekt er det du har bestemt deg for da? Syns jeg kan lese over 4 forskjellige her jeg...hehe.

 

Hett Tips: Bruk søk-funksjonen... der finner du 90% av svarene dine!

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan vel klare deg ganske fint med de berømte 968-dysene fra S60R etz sålenge du ikke har planer om så mye mer enn 300 hester. S60R dysene er vel på 440 cc ett sted, og er noen her inne som har dratt seg opp mot 350-400 gamper på dette...selv med Jetronic 2.4.

 

Men en B230FT blokk med underspyling OG 16v-topp er ikke så idèelt... da må underspylinga tettes, fordi det ikke er nok kapasitet til å føde både hydrauliske ventil-løftere Og underspyling samtidig.

 

Turbo veit jeg joggu meg ikke helt... men siden det er en 16v må du få tak i en 204GT/FT eksosgrenrør, eller event. sveise deg eget. Og turboer til 300hk finnes det mange av... men skal du sveise deg eget grenrør feks, er det vel uanz en fordel å skaffe en Ettermakeds-turbo med de egenskapene du ønsker av turboen ( Rask/treg spool-up, respons, effekt-uttak).... men turboer er ikke min sterkeste side gitt :)

Veit bare at feks en Mitsubishi 19t-turbo er duganes til 320 gamper på en 5'er... så da er den nok duganes til lignende på en 4'er og, men da er altså turboen tom :)

 

En annen ting er åssen sprut du skal ha...i skalaen 300+ KAN du klart kjøre jetronic fremdeles, men datasprut-behovet begynner nok å synligjøre seg :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår