DimitriX Skrevet Mai 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2008 er det noen som har en fin oppskrift på og lage 240 CAB? Siter 87 MOD VOLVO 245 B21ET 89 MOD TOYOTA CAMMRY 84 MOD MB 190E 85 MOD VOVLO 245 DELEBIL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet Mai 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2008 er det noen som har en fin oppskrift på og lage 240 CAB? se litt på chop shop for mer informasjon vedrørende en slik ombygging:hammer Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Desibel- Skrevet Mai 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2008 hah..burde ha skjønt det:P Selbu mekk:P Siter -No Drift,No Fun- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DimitriX Skrevet Mai 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2008 hehehe ja klart det sesongen e jo her no isabell=) Siter 87 MOD VOLVO 245 B21ET 89 MOD TOYOTA CAMMRY 84 MOD MB 190E 85 MOD VOVLO 245 DELEBIL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Mai 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2008 får jo aldri verden noe sånt på skilter da!!! Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2008 får jo aldri verden noe sånt på skilter da!!! Det går en 142 cab på skilter, i Norge. Den var godkjent først i .SE, så tatt inn til Norge på 90-tallet en gang. Ble solgt rundt 1999-2000 for ~~30k i Norge. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Mai 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2008 ja men han snakker jo om å lage en selv. og det er noe heltannet. da det er norsk kontrollorgan som skal avgjøre. Og da vet vi hvordan det går Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2008 ja men han snakker jo om å lage en selv. og det er noe heltannet. da det er norsk kontrollorgan som skal avgjøre. Og da vet vi hvordan det går Ja, da må et godkjent karrosseriverksted gå god for det, samt man må vel ha tüv godkjenning :P aka. kræsje en tilsvarende bil :P Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Mai 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2008 må ha papir fra et uavhengig kontrollorgan (f.eks Sintef) der de må fremlegge tester og godkjenne at bilen ikke vil oppføre seg noe annerledes i en evt krasj, noe den faktisk vil gjøre. Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DimitriX Skrevet Mai 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2008 men er jo ikke snakk om og ha noen skilter på den .. kjøre på prøveskilt vettu=) Siter 87 MOD VOLVO 245 B21ET 89 MOD TOYOTA CAMMRY 84 MOD MB 190E 85 MOD VOVLO 245 DELEBIL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haug2k Skrevet Mai 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2008 Hva hjelper prøveskilter i en eventuell kræsj? Siter -96 320i M-Tech Cab [solgt] Gamlebilen 325i E36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Mai 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2008 Er jo egentlig bare å kappe av taket da, men kan lønne seg å sveise igjen dørene, for at bilen skal bli litt stivere. Noen kamerater av meg har en 240 cab, den er dørene sveisa igjen på, tror ikke det er gjort noe annet enn det med den. Dem kjøpte den som cab, var egentlig meninga at vi skulle ha den som turevogn, men det har det blitt dårlig med da ingen har noe spesielt lyst til å kjøre bilen. Er mulig det kan bli problemmer med å få igjen noe på forsikringa som er på prøveskiltene hvis det skjer noe, er sikkert ikke noe problem å miste lappen når du er ute å kjører med sånn bil heller. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mai 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2008 Er jo egentlig bare å kappe av taket da, men kan lønne seg å sveise igjen dørene, for at bilen skal bli litt stivere. Vil tro at bilen knekker sammen over første fartshump om man ikke sveiser igjen dørene, eller lager noen ekstra forsterkninger. Er mulig det kan bli problemmer med å få igjen noe på forsikringa som er på prøveskiltene hvis det skjer noe, er sikkert ikke noe problem å miste lappen når du er ute å kjører med sånn bil heller. Prøveskilter gir bare ansvarsforsikring. Og den tror jeg gjelder uansett hvordan bilen er, bare den kan regnes som forsvarlig å kjøre med. Dessuten, hva annet skal man få bruke prøveskilter til, enn for å kunne prøvekjøre sin hjemmemekkede cab? :D Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Mai 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2008 Prøveskilter gir bare ansvarsforsikring. Og den tror jeg gjelder uansett hvordan bilen er, bare den kan regnes som forsvarlig å kjøre med. Tenkte mest på å dekke personskade jeg, er litt kjedelig hvis vi kræsjer med bilen og noen skader seg skikkelig, da kan det bli jævelig dyrt hvis ikke forsikringselskapet dekker det. Du sliter med å få frontruta til å holde og hvis du hugger av taket, den caben som dem har er det masse sprekker i frontruta. Og det kommer sikkert av at den er så slapp i karosseriet. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2008 Heisann, jeg bare tenkte jeg skulel tipse dere: Om et kjøretøy er "farlig ombygget", kan du faktisk miste lappen(!) ved å kjøre det! Jeg ville tro at å kappe vekk bærende konstruksjon går under farlig ombygging. Ikke for å være gledesdreper, men det er litt kjipt å miste lappen for "tull". :-) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.