Nik0las Skrevet Mai 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 Jeg har i det siste hatt problemer med at bilen min har vært tom for strøm hver morgen. Jeg tok derfor med meg batteriet mitt og fikk det sjekket. Det var det ikke noe galt med, og jeg fikk ladet det helt opp. Jeg dro deretter på en times kjøretur, før jeg satt bilen min ifra meg i 2 timer. Da jeg skulle ut og kjøre igjen var den allerede helt tom igjen. Noen som vet hva som kan være feil? Dynamo? Viftereim? Siter '97 Audi A4 1.8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Mai 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 Virker jo som det er et eller annet som stjeler strømmen når bilen ikke går. Sjekk dynamoen først om den i hele tatt lader. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Mai 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 Viftereim går vel åsse på vannpumpe, så hvis den ikke koker eller hyler kan du utelukke den. Men dynamo er er vanlig problem på Audi... Kan bytte børster men trolig er sleperingene så slitt at det bare vil gå uker eller måneder før du er tilbake igjen... Få et verksted til å teste dynamoen din, Evt en skole i nærheten med kjøretøylinje. Dette er gjørt på 5 minutter. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c20let2k Skrevet Mai 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 Start opp bilen, bruk et multimeter og mål spenningen over batteriet (+ og -)Skal være rundt 14.2-14.3volt. Enklere måte for og sjekke om dynamoen din er gåen er, start opp motoren, skru av minuspolen på batteriet. Stopper motoren er dynamoen din gåen, går motoren fortsatt er dynamoen din IKKE gåen. Prøv dette først. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nik0las Skrevet Mai 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 Start opp bilen, bruk et multimeter og mål spenningen over batteriet (+ og -)Skal være rundt 14.2-14.3volt. Enklere måte for og sjekke om dynamoen din er gåen er, start opp motoren, skru av minuspolen på batteriet. Stopper motoren er dynamoen din gåen, går motoren fortsatt er dynamoen din IKKE gåen. Prøv dette først. :D Er det trygt å skru på batteriet mens bilen går? ;p Kan forresten meddele at jeg syns motoren min har blitt veldig varm de siste ukene. Vet ikke om det kan ho noe å si? Når jeg kjenner oppå panseret etter å ha kjørt litt, er det skikkelig varmt. Siter '97 Audi A4 1.8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c20let2k Skrevet Mai 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 At det er varmt oppå panseret er helt vanlig det. Prøv og gjør det som jeg sa, og koble av minus er en rask metode for og finne ut om dynamoen er gåen eller ei.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nik0las Skrevet Mai 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2008 Nå har jeg sjekket. Og bilen lader den.. Hva F kan problemet være da? Siter '97 Audi A4 1.8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nik0las Skrevet Mai 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2008 Må jo være noe som trekker strøm da, eller? Hvordan kan jeg isåfall finne ut hva det er? Siter '97 Audi A4 1.8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Murne Skrevet Juni 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2008 Helt sikkert en celle som har gått, bare vent det tar ikke lang tid med noen litt kjølige netter så nekter batteriet ditt og ta lading. Løp og kjøp nytt nå! problem løst. Siter Vrt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg