-TORE- Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Da er 940`n solgt, og ny bil kjøpt. Denne gangen ble d en grønn 242L 75modell. Kjøpte den av en eldre herremann som hadde full historikk på bilen. Den er helt "uskruvd" og godt ivaretatt, har ikke funnet en eneste rustflekk. Bilen er bra, men slettes ikke pen, og d håper jeg på å få gjort noe med etterhvert. En ting som er sikkert er at denne gangen skal jeg ha en 242 i ekte old-school stil.:) Den styggeste dashen Volvo noengang har produsert skal kastes langt, så innvendig blir den av nyere utseende. Samt få den litt nærmere jorden og få på noen 17 eller 18 tommere.(dette er den høyeste 240`n jeg noengang har sett)hehehe..! Ellers så går jeg å funderer på farge, må være en som går bra sammen med chromen, for den skal beholdes. D dukker vel opp flere ideer etterhvert som den formes til tenker jeg, men uansett så blir dette ett langtidsprosjekt der ting blir gjort nå og da ettersom hva økonomien tillater. Bilde fra salgsannonsen. fin ja? :) YEAH RIGHT! Siter VOLVO The intelligent choice ---------------------------- 81 Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Grøøn å fin den da! Kan da ha den son... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Gratulerer med meget bra utgangspunkt. Godt å høre du skal beholde oldschool look og ikke bygge om til nyere. Fargen var kanskje noe kjedelig, men bilen ser fin ut. TURBO!!!! ;) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-TORE- Skrevet Mai 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Takk! :) Kjøpte bilen mest for at den er i meget god forfatning, + ingen rust, den er heller aldri blitt rustsveiset. ja jeg også synes bilen er kjedelig, lyst på en mørk farge så chromen kommer bedre frem. Turbo blir d nok til slutt ja, men til å begynne med så har jeg en FB motor med 531 topp som jeg skal sette gasser på, sånn i starten for å slippe styr med ledninger å pumper og slikt. Må vel bestille noen senkefjærer imorgen tenker jeg. Siter VOLVO The intelligent choice ---------------------------- 81 Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mamolv Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 fikk du med trampsykkelen også da på kjøpet?så det sto i annonsen at den kunne selges med bilen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-TORE- Skrevet Mai 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 hehehh..! :) Nei den fikk han beholde. Siter VOLVO The intelligent choice ---------------------------- 81 Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mamolv Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 hehe..den var jo tøff den da.. har dashbord om du trenger av nytypen..har noe ekstra deler etter ombygginga av 145n. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Masus Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 fainn du nå dela? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 hehehh..! :) Nei den fikk han beholde. Sku ha tatt me sykkeln ja! Såg jo helverst ut! ;) Står en blå 242 rett nedi gata hen å.. Ser ut som den e strøken den å, må vel ta en titt på den. E nu påskilta,men verke som den ikke bli brukt... freste litt me 2-dørs ja! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lundberg Performance Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Ser bra ut, blir en til rå 242 på verdal nå da :D :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-TORE- Skrevet Mai 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Masus: Orket ikke dit likevel idag, får ta entur oppover ihelga, kan sende på ei melding før jeg kjører oppover, så kanskje du også kommer? :) mamolv: brodern(Masus) har dash og noe greier, men kjekt å vite at du også har deler om jeg skulle mangle noe. :) Siter VOLVO The intelligent choice ---------------------------- 81 Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mamolv Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Masus: Orket ikke dit likevel idag, får ta entur oppover ihelga, kan sende på ei melding før jeg kjører oppover, så kanskje du også kommer? :) mamolv: brodern(Masus) har dash og noe greier, men kjekt å vite at du også har deler om jeg skulle mangle noe. :) ok.har samlet på meg litt av hvert nå, så bare si fra om det er noe du trenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-TORE- Skrevet Mai 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 aceofspades: Sykkelen var en 33mod, men har da nok rammel som står og støver ned. hehe.. Lundberg Performance: Skal gjøre mitt beste:) Får bare ta tiden til hjelp og være tålmodig, så blir d nok bra tilslutt:) Siter VOLVO The intelligent choice ---------------------------- 81 Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lundberg Performance Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Lundberg Performance: Skal gjøre mitt beste:) Får bare ta tiden til hjelp og være tålmodig, så blir d nok bra tilslutt:) Det blir altid bra til slutt vis man ikke går lei :p Men det er jo ikke mangel på go volvoer i nord trøndelag da! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 aceofspades: Sykkelen var en 33mod, men har da nok rammel som står og støver ned. hehe.. Såpass ja.. morkne dekk da ventle! Nei huff.. dåle sykkelår i 33 å ferræstn. Ja hi en gammel BMW ståan som æ bruke som lager... full tå møkråt Volvo dela ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg