Limerep Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Har problemer med at batteriet går tom for strøm. Har nettopp fått nytt batteri, så det kan ikke være at batteriet er gammelt og slitt. Tror dynamoen virker, men hvordan kan jeg lett sjekke dette? Jeg har en bang anelse om at batteriet tappes for strøm når bilen står. Enten slås stereoforsterkerne seg ikke av og tapper strøm, eller så er det en annen teknisk feil. Noen som har tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Ta ett ampermeter, koble av enten minus eller plussen på batteriet så setter du ampermeteret i mellom :) Er det noe annet enn null betyr det trekk ett sted. Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ja__9 Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 eller et voltmeter (eks fra biltema) og sjekk volt når bilen er i gang, bør ligge på rundt 14.4v Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Limerep Skrevet Mai 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 ja, skal prøve et amperemeter, er grundig lei av tomt batteri nå! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Har du orginal spiller eller uorginal? er det uorginal så kan det være den... Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Limerep Skrevet Mai 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 Har pioneer spiller og lydanlegg, men disse er installert av professjonelle. Jeg målte og fant ut at det går ca 0,30-0,35 A når bilen og spilleren er av. Når jeg derimot koblet forsterkerne og kondensatorene på gikk det ca 0,6 A (etter at kondensatorene var oppladet). Jeg har derfor koblet inn en bryter i kupéen slik at jeg kan skru av strømmen til kondensatorene og forsterkerne når bilen står parkert. Får prøve og se om bilen kan stå lenger nå uten å gå tom for strøm. Hvis ikke har jeg hjelpestarteren klar ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.doodee Skrevet Mai 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2008 hei! hvordan gikk dette? litt interessert, siden jeg har samme problemet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Limerep Skrevet Februar 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2010 Snart gått 5 år siden allerede, but for the records: Begge avkoblingskondensatorene foran hver forsterker lakk strøm til jord hele tiden (sannsynligvis skadet av for rask oppladning), så jeg fjernet kondensatorene og batteriet holder nå på strømmen ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg