cashgrow Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Hei! Min A3 er på Møller bilskadesenter på rud for å få fixet karosseriet etter en ulykke, idag ringte de meg å fortalte at den ene fjæra på høyre side foran var knukket og burde byttes, Da jeg spurte om pris sa han at de burde bytte på begge sider + skifte noen pakninger på toppen av støtdemperen og dette ville koste ca. 12.000,- er ikke dette helt hinsides mye penger for bytte av fjærer, nå har ikke jeg så greie på å mekke bil, men etter et par søk på nettet fant jeg ut at det burde kanskje ligge på en max 2000,- Noen som har peiling? -Aleks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sYmpoZiuM Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 måtte inn på verksted til slutt når jeg skulle ha senkesettet på bilen fordi jeg mangla verktøy til å få av spindelen å greier.. måtte ut med 3500 spenn for hele jobben. da hadde jeg settet selv da. Siter Audi A6 4B Avant 2.8 Quattro Audi A3 1.8T Ambition Golf 3 1,6 GL ...solgt... Toyota Carina II 1986 (Kondemnert etter en kompis fikk kjøre noen kilometer) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cashgrow Skrevet Mai 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Har du da byttet fjærer og dempere eller bare satt på et sett på de exist. Er det en jobb man kan gjøre selv uten for mye kløning om man er litt teknisk anlagt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sYmpoZiuM Skrevet Mai 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2008 byttet til coilovers, altså fjærer+dempere. jeg har senket bil før, men på denna så var understellet helt mongo.. måtte ut med hele spindelen for å få ner demperne. så anbefaler å stå et sted med masse verktøy tilgjengelig:) Siter Audi A6 4B Avant 2.8 Quattro Audi A3 1.8T Ambition Golf 3 1,6 GL ...solgt... Toyota Carina II 1986 (Kondemnert etter en kompis fikk kjøre noen kilometer) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbeer Skrevet Mai 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2008 Hva med å høre på ett annet verksted enn møller? møller ensjø tar 650 kr i "oppstarts pris" liksom... Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger Håkonsen Skrevet Mai 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2008 skifte fjærerene er enkelt, iallefall på en 1,6:) Siter - Vw Caddy 2006 + Audi A3 1999 (solgt) + Audi A3 2004 (solgt) + Mazda 323F 1990 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulars Skrevet Mai 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 12000 hørtes helt vilt ut! Ring norskbildelsenter.no og kjøp deg delene du trenger der. Så oppsøker du nærmeste Snapdrive/Quickparnter etc. verksted i nærheten og be dem gjøre jobben. Da kommer du på halve prisen! Det tør jeg nesten garantere! Merkeverksteder er så inni helvete dyre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auditq Skrevet Mai 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 12.000 var en drøy pris ja, det tar ikke så lang tid å bytte dempere på en A3 og prisen på demperene er heller ikke så ille... ikke rart verkstedene soper inn penger! :( Siter 99' Audi A8 4.2 Quattro http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153036 85' Mærche X-96' Audi A4TQ, X-95' Audi A4TQ, X-84' Audi 80cl http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118129 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egers Skrevet Mai 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 For den prisen virker det som om de har inkludert nye dempere også, trur neppe et par fjører kan koste så fryktelig mye. Og demonterina i seg selv kan da ikke ta så lang tid heller da de sitter på riktig verktøy. Her ville jeg helt klart sjekka med et annet verksted. Jeg demonterte demperne selv da jeg byttet om til KW.. Noe knotete men fikk de ut til slutt uten å ta av spindelen. Siter - '06 Toyota Avensis TTE X '97 Audi A3 1.8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cashgrow Skrevet Juni 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2008 fikk pris hos snapdrive, 4300,- det var ikke så ille, men er det mulig for en som ikke har mekka så mye bil å gjøre dette selv? evt. noe guide eller haynes manualen, er det vanskelig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auditq Skrevet Juni 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2008 Skall gå rimelig greit å fikse dette selv hvis du har litt teknisk innsikt.... :) Siter 99' Audi A8 4.2 Quattro http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153036 85' Mærche X-96' Audi A4TQ, X-95' Audi A4TQ, X-84' Audi 80cl http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118129 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg