Gå til innhold

Audi 80 1.6 CL (1983) Tips?

Ranger emnet


soNiXx

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har akkurat skaffet meg en ny "Arbeidshest" som jeg skal bruke på vinteren og ellers om det er pyton vær eller ja..

 

Bilen er en 83" Audi 80 1.6 CL. Kun rullet 101.000, og har vært i slekta mi siden den var ny (En eier).

 

Interiøret er dønn strøkent, og helt orginalt. Kun litt overflaterust på bakluka og høyre fremdør, ellers pen :-)

 

Det jeg lurte på, var om det kanskje var noen fabrikanter som lager noen form av styling til disse bilene? vil freshe opp utseene litt på den.

 

Planen er iallefal og lage et effektanlegg, nye hjul, og litt stereo. Skal være en bruksbil, men vil få litt mer moderne ting montert på denne :-)

 

Forslag, anyone?

- 04" VW Golf 5

x 98" Nissan N15 Almera

x 83" Audi 80 CL

x 89" VW Caravelle Coach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg tenkte på i første omgang ja :-) Er ikke så intr. i styling, men hadde jo vært morsomt og sett om det faktisk var noe til den!

 

Planen er vel egentlig brede hjul, senk og eksosanlegg ja.

 

Får man kjøpt coilovers til disse? eventuelt fjører? eller må man "bare ta et par ringer her og der?". bilen er utrolig myk, så hadde ikke gjort noe og fått stivan opp litt :)

 

Eventuellt et sted en kan kjøpe deler til denne?

 

Og får man f.eks et KN Innstatsfilter til disse?

- 04" VW Golf 5

x 98" Nissan N15 Almera

x 83" Audi 80 CL

x 89" VW Caravelle Coach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg tenkte på i første omgang ja :-) Er ikke så intr. i styling, men hadde jo vært morsomt og sett om det faktisk var noe til den!

 

Planen er vel egentlig brede hjul, senk og eksosanlegg ja.

 

Får man kjøpt coilovers til disse? eventuelt fjører? eller må man "bare ta et par ringer her og der?". bilen er utrolig myk, så hadde ikke gjort noe og fått stivan opp litt :)

 

Eventuellt et sted en kan kjøpe deler til denne?

 

Og får man f.eks et KN Innstatsfilter til disse?

 

coilovers kan man kjøpe ifra 2bennett men de er ikke godkjente, hadde slike på min audi som du ser bilde av over her.

 

jeg personlig mener at de bilene ikke trenger annet enn senk og noen tøffe felger, dog ikke større enn 16"

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedersens Racing selger løse gjenger med muttere du kan tre utapå og sveise fast.

 

men vet du hva slags springrate du skal ha? feil springrate vil gi deg helt tragiske kjøreegenskaper! dessuten så vil ikke fjærbens lagrene tåle noe mer enn 70/60 senk og bilstein dempere, jeg kjøpte justerbare i aluminium ifra statene og de tålte coilovers med spesiallagde koni dempere,

 

jeg har prøvd alt av senkesett på markedet til denne bilen, og det enste jeg ble fornøyd med var coilovers ifra statene med koni race spec dempere!

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Springrate har vel noe med tyngde å si? Og vandring man skal ha på fjærene? Trenger jo ikke race spec på en bil som skal brukes på gata med en slapp 1600...

 

du må ha ganske stive dempere og de må ha kortere demperstang enn vanlig for ikke å bunne demperene, du finner fort ut dette når du eksperimenterer litt selv med forskjellige fjærer og dempere på disse bilene...

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter 60 sett på min og den bunner ikke foreløpig hvertfall... Men siden du har så peil på dette, kan du fortelle meg om innsatser til f.eks Golf 2 eller 1 har samme diameter?

 

da må du måle selv,jeg føler ikke for å dele min informasjon til deg om hva som passer da du selv får finne ut av det hvis du skal være spydig.

 

men ja jeg vet om demper innsatser som passer, hvor da stempelstangen er ca 50-70mm kortere enn på originale audi dempere, da vil man fortsatt ha ett forspenn på fjørene, samt du kan ikke bånne demperen, 60mm fjører KREVER kortet demperstang og det står nok i tuv papirene dine hvis du har?!

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår