oleost Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Hei, har en BMW 318is 93 modell E36, jeg hadde et lite uhell her en dag, klarte og sitte girkassen i feil gir, så en kan si at jeg fikk ganske høgt turtall (sikkert en 9-10000) jeg var rask å ta inn clutchen og da kubbet den, men fikk start på den med en gang å kjørte hjem med den. Bilen går ugjevnt, og motoren vibrere. Jeg har sjekket oljen og den ser fin ut, dvs ikke vann. Jeg har tatt kompresjonstest på alle fire sylinderene hvor jeg tok en og en sylinder menst resten var skrudd ut. fikk følgende resultat. Sylinderrekke fra viften til førerhus. 1. 8.2 bar 2. 8.2 bar 3. 3.2 bar 4. 8.2 bar Noen forslag om hva som kan vere ødelagt? Ventilene på Sylinder 3 kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daisyboy Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 de skal jo vise ca likt så jeg ville tippet at det er nr 3 som er defekt men hvordan man fikser dette er jeg ikke sikker på. Siter Audi 100 2.0 1991 død Passat 3b 1.6 1997 solgt mercedes 2.2 tdi 1999 selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Holzmann Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Du kan ta en sylinderlekkasje-måling. Da finner du ut om det er toppakning, ventiler osv. Var borti denne på skolen en gang:P Men jeg snakker ikke som utdannet mekaniker, vet bare det finnes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleost Skrevet Mai 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Hadde det vert topppakningen så skulle jeg vel hatt vann i oljen eller olje i vannet.. Men jeg får vel nesten bare skru av toppen og arbeide meg nedover å se om jeg finner noe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Hadde det vert topppakningen så skulle jeg vel hatt vann i oljen eller olje i vannet.. Men jeg får vel nesten bare skru av toppen og arbeide meg nedover å se om jeg finner noe.. jeg tipper en ventil har blitt bøyd. og da tipper jeg du har ett relativt ødelagt stempel. Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mai 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2008 jeg tipper en ventil har blitt bøyd. og da tipper jeg du har ett relativt ødelagt stempel. Den har neppe ventilfjærer som henger med til 10 000 rpm nei.. og hvis den var oppe i sånt og har rappet til en ventil,så bør man sjekke ventilfjærene også... sånn mishandling gjør ofte at de mister enormt mye spenn selv om de ser fine ut.. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg