falla Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 Hei.. Trenger litt hjelp her før jeg river av meg alt håret jeg ikke har,hehe.. Har montert noen annlegg i bil, helt vanlige med sub å forsterker osv... så har sånn passe styring på fremgansmåten, men har montert en brukt gammel forsterker midlertidig som jeg fikk frem til det blir mer penger i kassa til dyrere saker. Denne skal kjøres på 2 stk 360watts høytalere i hatthylla.. Så kommer problemet:: Det kommer bare urein bass slag fra de og veldig svakt vokal.. skjønner ikke om jeg har gjort noe galt eller om forsterkeren er ødelagt. den har ligget lenge. Det er en gammel ArizonaEagle 2 kannals forsterker,vet ikke styrken på den.. Håper noen kan hjelpe meg??? Takker på forhånd :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobbelobb Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 Har du skjekket at den ikke står på LPF den må stå på FULL Siter Mercedes-Benz W124 300CE Bilstereoprosjekt! Pioneer DEH-P88RSII - 2stk. Audison SRx3 - Hertz HSK130 - 2stk. ES250 - Odyssey PC1500 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 Eg svarte på eine inlegget som vart sletta. eg får vel svare ein gong til, sjølv om tobbelobb har svart nesten det same: Har du brukt subutgangen på spiller? Står LPF (lavpassfilteret) på på forsterkeren? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
falla Skrevet Mai 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 Takk for at du svarte en gang til :) Nå ble jeg litt usikker,er ikke helt dreven tydeligvis, hva mener du med sub inng. på spilleren? på selve cd spilleren? sikkert ett dumt spørsmål men. har montert noen annlegg i tidligere biler og kun brukt signal kabler(rød&hvit)+rem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
falla Skrevet Mai 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 har oxo provd å sette den på full men like dårlig lyd. som sagt så kan det hende at forsterkeren som jeg fikk er helt fucka. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sc0ot Skrevet Mai 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 Det han mener med sub utgang slik jeg forstod det. Det er at du kan stille inn spilleren din til å tro at den driver en sub via linjeutgangene, da vil også spilleren ha en LPF funksjon, som gjør att det ikke blir noe stort annet enn bass i høytalerne dine. Spiller har du ? Hvis du enda ikke har sjekket; Sjekk om forsterkeren din står på LP, HP eller FULL. Den skal stå på FULL. Siter Golf 1985 mod Cab! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
falla Skrevet Mai 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 okei,supert... nå skjønte jeg litt mer..hehe. har en ganske ny pioneer spiller med usb. husker ikke type nr i hue. kan jo være det du skrev som er problemet. men skal bassen vrenge seg så fort? kan jo ik skru opp noe omtrent før man bare hører en "stygg" bass? takk:worshipnissan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantera Skrevet Mai 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 På forsterkeren er det en liten bryter som det står lpf-full-hpf på. Den skall stå midt i, på full. Siter Panthera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
falla Skrevet Mai 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 takker. men skjønner nå at må ha en ny og større forsterker. dette var en gammel jeg fikk og det står i noe på den hvor mye den er på.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ja__9 Skrevet Mai 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 husk på at mesteparten av pioneer sine nye spillere har egen sub utgang :) denne kan ikke brukes til annet enn lpf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 Du har 1, 2 eller 3 linjeutganger på cd-spilleren din. Har du 3 linjeutganger, er dei f.eks front, rear og sub. Kobler du sub til forsterkeren, vil du kan få ut lavfrekvente frekvenser (bass) til forsterkeren. Har du 1 eller 2 linjeutganger, kan det hende at du kan velge om eine utgangen skal sende eit signal med alle frekvenser eller kun lavfrekvent signal. Da må du inn i menyen og sjekke om lavpassfilteret står på. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
falla Skrevet Mai 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 Hei og takk til alle dere som har svart :) Når du skriver linjeutganger 1, 2 og 3 mener du da inngangene som er rød og hvit? spør litt dumt sikkert men sånn ere når man ik har maks peiling,hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hyys84 Skrevet Mai 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 Ja! En linjeutgang er en rød og en hvit. To linjeutganger, er to røde og to hvite.. unt so weiter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
falla Skrevet Mai 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 Takk,hehe Dahar jeg kun 1 linje utgang bak på spilleren. som sagt en gammel forsterker som jeg fikk, fant ut på nettet at det er kun 2x 50w forsterker, er det nok til og drive 2x 6"9 ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hyys84 Skrevet Mai 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 Det kommer helt an på hvor mange høytaler-utganger du har! Og siden det stod på nettet at det er 2x50w forsterker, (som også kalles 2-kanals forsterker) kan du fint dra to stk 6x9 høytalere ja. edit: drit i om høytalerene er 360 watt. Det er bare BS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg