Colli Skrevet Mai 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2008 Er det noen som har dette montert i sin 240 med rødblokk? Lurer på hvilke mods som må til av blant annet clutch, pedal og overføring, samt mellomaksel. Vil ikke ha noe "jeg tror det passer" svar. :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Mai 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2008 Har girkassa di takka for seg? :D Er en kar her inne i en prosjekttråd som har montert ZF på 230 blokk.. Men hva han heter husker jeg ikke.. Får se om han finner denne tråden :) Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Mai 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2008 740 kardang (fra 740 med m47) 740 girkasse travers (fra 740 med m47) saab 99 utløserlager custom clutch typ.. volvo 264 master pumpe + litt saus :D Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2008 740 kardang (fra 740 med m47)740 girkasse travers (fra 740 med m47) saab 99 utløserlager custom clutch typ.. volvo 264 master pumpe + litt saus :D Takk Ekren! :) Har ikke knust m47 enda, men jeg vil vite at jeg kan ha det morro uten at tennene flyr vegg i mellom i kassen + jeg skal ikke stå med rast girkasse 50 mil hjemmefra. Da blir det ZF-kasse med en gang gryna er skrapt sammen. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet Mai 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2008 Takk Ekren! :) Har ikke knust m47 enda, men jeg vil vite at jeg kan ha det morro uten at tennene flyr vegg i mellom i kassen + jeg skal ikke stå med rast girkasse 50 mil hjemmefra. Da blir det ZF-kasse med en gang gryna er skrapt sammen. hallaw Colli:D har rasa ett par 3 m47 på mi vogn:P 3 gire som går hver gang, men den er da for fanken meg kjørbar etteropå...har bare fått extra "N" gir:P hehe...men holder på og bygge om til getrag jeg da..såe...må vell si meg enig me deg der(Y) ! Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 Jeg laget jo en tråd som heter akuratt det samme for et par uker siden Colli......Kan bare fortsette på den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 Hm... Fikk jeg mer svar enn deg kanskje? :P Jeg søkte på zf girkasse, men fikk bare opp en haug med forskjellige prosjekttråder. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 Her: http://www.bilforumet.no/200-serien/197076-noen-har-kj-pt-zf-kasse-bakaxel-se.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 Er det noen som har dette montert i sin 240 med rødblokk? Lurer på hvilke mods som må til av blant annet clutch, pedal og overføring, samt mellomaksel. Vil ikke ha noe "jeg tror det passer" svar. :) Jeg tror du sa i går at det er ok å tro? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 Tro kan man gjøre i kirka:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 Tro kan man gjøre i kirka:P du, mr. larsen :-) mekker du zf i 242en min? :P Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 Jeg tror du sa i går at det er ok å tro? Ja, men det hjelper meg ikke en dritt om en fra Tromsø tror det går an å bruke Lada Niva travers og Subaru Impreza grill. :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 Takk Ekren! :) Har ikke knust m47 enda, men jeg vil vite at jeg kan ha det morro uten at tennene flyr vegg i mellom i kassen + jeg skal ikke stå med rast girkasse 50 mil hjemmefra. Da blir det ZF-kasse med en gang gryna er skrapt sammen. hehe, itj nå problem :D fant meg en clutch pumpe fra toyota hiace i dag.. skal prøve og bruke den isteden for 264 pumpe :) Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 I og med at det egentlig er "nytt" med denne kassen i 240 karosseriet, så må noen forske ut og finne løsninger. Men man MÅ vel ikke bruke hydraulisk clutch regner jeg med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 I og med at det egentlig er "nytt" med denne kassen i 240 karosseriet, så må noen forske ut og finne løsninger. Men man MÅ vel ikke bruke hydraulisk clutch regner jeg med. mjaa, med denne kassa er det lettest og bruke hydraulisk :) har ikke noe utgang for gaffel i clutchhuset vettu.. går sikkert og ta på hull og styre.. meeeeeen, tungvindt. Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg