JoCCe Skrevet Mai 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2008 Har fundert litt på hvordan man lakker ruter osv som er i glass på bilder, ser mange har "lakkerte" bakruter på bilene. Gjør man samme som når man soter ruter da? Blander en transparant lakk å legger på mange tynne strøk så det ikke blir skjøldete til man før ønsket toning eller? :D Åssen primer bruker man da? Bruker jo plast primer på lykter så noen form for primer må vell på rutene å :) Siter 97' Ford F-150 "Svt Lightning" BMW 325i 90' E30 Nissan King Cab X bil: Bmw 325i e30, bredda, modda m-tech 1 osv X bil: Bmw 520i 24v, Rieger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Mai 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2008 lakkert bakrute = beksvart. De jeg har sett ser veldig bra ut fra utsiden, men om sola står i bakruta så synes foskjelen i toningen veldig mye fra innsiden, mens det fremdeles ser bra ut på innsiden... Vanlig sort spraylakk funker greit til et slikt resultat. Flere metoder kjenner jeg ikke til... :) Men personlig så ville jeg heller betalt proff folk til å sote ei problematisk bakrute enn å spraylakka den selv: 1. Garanti på arbeidet - sotinga skal holde 2. Du ødelegger ikke bakruta 3. Du får ikke lakkstøv i bilen om du lakker med ruta i 4. Soting av proffe folk sitter helt tett rundt "kantprikker" på vinduene, så dette er ikke et problem utseendemessig 5. Soting av ei rute koster ikke så mye. Kanskje 2000 eller noe sånt. Noen timer ekstra på jobben og det skulle ordne seg... :cool: Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet Mai 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 Men har sett flere som soter med transparant lakk, å da mener jeg skikkelig 2k lakk, ikke noe spray boks. å dette mener jeg skal bli pent om man legger flere lag får å ungå skjolder :D Men den må jo grunnes med noe uansett! :D Siter 97' Ford F-150 "Svt Lightning" BMW 325i 90' E30 Nissan King Cab X bil: Bmw 325i e30, bredda, modda m-tech 1 osv X bil: Bmw 520i 24v, Rieger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 kjenner ikke til den metoden. Kan bare rånemetoden jeg... :) Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Du kan jo bruke transparang sealer på ruta før du legger farget klarlakk Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet Mai 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 hmm, ja men vet du om en sealer som har god heft til glass? Holder på med RM lakk for tiden å da bruker jeg sealer plast 80 når det er snakk om lykter osv, men på glass vet jeg ikke helt? Å skal man matte ruta med grå matte klut, så på med sealer å så farga klarlakk? Siter 97' Ford F-150 "Svt Lightning" BMW 325i 90' E30 Nissan King Cab X bil: Bmw 325i e30, bredda, modda m-tech 1 osv X bil: Bmw 520i 24v, Rieger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet Mai 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2008 ingen her inne som har prøvd dette? Siter 97' Ford F-150 "Svt Lightning" BMW 325i 90' E30 Nissan King Cab X bil: Bmw 325i e30, bredda, modda m-tech 1 osv X bil: Bmw 520i 24v, Rieger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg