DantheMan Skrevet Mai 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 hellu har bestilt t3 turbo til min volvo 940 97 modell. noen som har byttet til t3 turbo her før? kunne trenge noen gode råd?. Har forstått det slik at det er t3 flens på manifoil? ellers er det bare å kutte ut vanntilførsel og bytte flens inn på turbo fra downpipe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet Mai 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 Du må frese ned den orginale tettningskanten, eller kjøpe pakning som fjerner den. Så må du bøye det orginale oljeretur røret litt og bytte flens, eller gjenge opp i blokka og kjøre trykkslange. olje-inn valgte jeg å bruke sånn armert slange. ellers passer alt rett inn. men pass på at du justerer turboen slik at olje inn kommer midt oppe på toppen. Vis turbo'n har vannkjøling passer cosworth røra perfekt ved litt bøying Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 Turbonetics leverer T3 med pyramidetetning,ellers så må man ha adapterplate mellom.. Fins hos ATP.com Ellers så er det greit å frese opp manifolden litt,spes. ved bytte til større snurre. Er mye mindre hull i man. enn T3 turbin har inn.. Vil jo bli litt turbulens med sånne kanter! Ellers så er det sef. fullt mulig å frese ned man. så den får en plan overflate.. Da passer T3 (uten pyramidetetning) rett på. Men fortsatt gjelder tipset om å porte hullet i man. til samme form som T3 turbinhusets innløp... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DantheMan Skrevet Mai 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 den hadde rett tettning nå er det komt på og fungerte bra. må berre flytte lmm etter dumpventil for den kødder seg litt med åpen dump Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg