sorhaug Skrevet Mai 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2008 Har nylig gått til innkjøp av et alpine frontsett. Etter innstallering så føler jeg at høytalerene (både diskant og mellomtone) ikke kan spille høyt nok før de begynner å små knitre. har ikke hardkjørt høytalerene heller, føler de spiller for lavt ettersom de orginale høytalerene som sto i før kunne spille høyere før de også begynte å småknitre. Frontsettet er koblet opp mot forsterker vel og merke, men kan det være enten forsterker eller spiller som skaper problemet? Spiller fra en Genesis 5channel forsterker. Håper på svar! : ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2008 Hallo, eg veit ikkje kva feilen er, men kan slenge ut nokre ting. Sjekk alle lydtilkoblinger ifra spiller-forsterker-delefilter-høgtalere. Er det diskanten eller mellomtone/bass høgtalaren som får knitrelyd? Feilen kan ligge overalt: Spiller, signalledning, forsterker, støy som kommer inn på signalet osv. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sorhaug Skrevet Mai 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 det knitrer ifra diskant og mellomtone, men dette kommer bare når jeg begynner å spille høyt, som om elementene ikke klarer mer, men volumet er for lavt for at det skal begynne å knitre etter min mening. Det er også en veldig svak susing i frontsettet når det slås på, men dette vet jeg at mest sannsynlig er forsterkeren sin feil. har også prøvd med annen phono kable, men det ble ikke noe forskjell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Mai 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 Har du prøvd en annen forsterker da? :) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 Sjekk alle ledningene til høyttalere og delefilter, slik at du er sikker på at + og - er riktig hele veien... også setter du delefilteret i forsterkeren på ca 80hz høypass ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 Har du justert volumet mellom spiller og forsterker rett? Kva slags spiller har du? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg