Gå til innhold

mister ladetrykk. hvorfor?

Ranger emnet


Øyvind Gantenbein

Anbefalte innlegg

igår lada bilen min 1 bar. så fylte jeg shell v-power 99 oktan og i løpet av dagen igår og idag så har trykket gått ned til 0.8, 0,6 og nå er den på 0.5. hva kabn detta komme av? grunnen til at jeg skriver det med bensina er pga det har skjedd før når jeg har fylt 99 isteden fo 98 oktan. kan detta være grunnen til det? takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bensinkvaliteten har jo ingen innvirkning på ladetrykk på en 230FT/FK,siden ladetrykket er mekanisk justerbart og har ingen elektrisk styring med magnetventiler osv..

 

Så feilen ligger vel kanskje i at settmutteren på staget har løsnet og at det har skrudd seg ut..

 

Kan også være lekkasje et sted... Trykkrør,silikonslanger,intercooler,pakning osv.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trykket faller ikke på den måten. trykket er konstant men det har detti ned eterhvert hvis du skjønner. da tror jeg heller at det er staget som har "skrudd seg ut". heg har jo ikke no kontramutter på staget, så det er godt mulig at det er det som har skjedd. men trodde ikke det skulle skje i og med at det er så stramt. er jo et helvete og huke det på når det er så stramt. da justerer jeg det etterpå. takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trykket faller ikke på den måten. trykket er konstant men det har detti ned eterhvert hvis du skjønner. da tror jeg heller at det er staget som har "skrudd seg ut". heg har jo ikke no kontramutter på staget, så det er godt mulig at det er det som har skjedd. men trodde ikke det skulle skje i og med at det er så stramt. er jo et helvete og huke det på når det er så stramt. da justerer jeg det etterpå. takker for all hjelp :)

 

Jeg ville justert staget på forhånd,er ikke å anbefale å skru staget på selve aktuatoren rundt mer enn nødvendig..

 

Kan jo bruke trykkluft for å få presse ut staget,lettere å huke det på da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trykket faller ikke på den måten. trykket er konstant men det har detti ned eterhvert hvis du skjønner. da tror jeg heller at det er staget som har "skrudd seg ut". heg har jo ikke no kontramutter på staget, så det er godt mulig at det er det som har skjedd. men trodde ikke det skulle skje i og med at det er så stramt. er jo et helvete og huke det på når det er så stramt. da justerer jeg det etterpå. takker for all hjelp :)

 

Ja mente det at trykket faller litt og litt over noen dager. Men holdes konstant der og da når man gasser.

At staget har skrudd seg ut har jeg utrolig liten tro på, men skader ikke å prøve

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan staget vri seg når det er hektet inn på wastegate?

 

Fordi det skrudd inni enden som sitter på klaffarmen,og staget sitter ikke fast inni aktuatoren. altså det er mulig å vri det rundt!

 

Er ikke normalt at det skrur seg ut,men det fullt mulig å vri staget som kommer ut på selve aktuatoren. Spes. om den begynner å bli tilårskommen så kan det jo begynne å bli enklere å vri det. Og med en settmutter som mangler så fins jo muligheten der.

 

Selv om en lekkasje et sted er mer sannsynlig da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårli wastegate kan være 1 ting.

 

slik skjedde på min og, datt bare nedover til den til slutt lada bare 05/06 bar..

 

fjære ble bare dritt slapp overtid.

dette skjer nesten på alle godt brukte ft wastegater :)

- Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod

400hk prosjekt..

- Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod

Mvh

//Kristian Ekren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår