Gå til innhold

Alu A8 Felger** Flekker??? HJELPP - BILDER

Ranger emnet


Toodsie

Anbefalte innlegg

Hvis lakken ikke tåler klimaet, bør de ikke selge dem her. Forhandler kan forøvrig ikke peke på importør. Du har et kundeforhold til forhandleren, og forhandleren med importør.

 

Det skal sies at filiform korrosjon ikke dukker opp helt av seg selv. For at man skal få angrep som kryper under lakken må må han en liten defekt i utgangspunktet. I tillegg må overflaten og legeringen være mottagelig for korrosjon. Du kan jo be om å få høre hva slags overflatebehandling som er brukt. Jeg synes det ser ut som at de bare er maskinert og lakket.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis lakken ikke tåler klimaet, bør de ikke selge dem her. Forhandler kan forøvrig ikke peke på importør. Du har et kundeforhold til forhandleren, og forhandleren med importør.

 

Det skal sies at filiform korrosjon ikke dukker opp helt av seg selv. For at man skal få angrep som kryper under lakken må må han en liten defekt i utgangspunktet. I tillegg må overflaten og legeringen være mottagelig for korrosjon. Du kan jo be om å få høre hva slags overflatebehandling som er brukt. Jeg synes det ser ut som at de bare er maskinert og lakket.

 

Hva blir vanlig å gjør om jeg må sende felgene i retur da?

 

Bør jeg betale frakten? Skal jeg ta av gummien? virke enormt stress dette her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk med forbrukerrådet hva de sier, som magnul, er det de som har ansvaret ovenfor deg, du har ikke noe med importør å gjøre, og for meg virker det bare som en "trussel" med at du må dekke (selv om DE kan kreve det og det kan fint forstås), da du kan få en smell med kostnader, men i og med at det har gått 9 mndr siden du kjøpte må DU bevise at feilen er hos produsent, hadde det vært før 6 mndr hadde det blitt annset som en fabrikasjonsfeil og DE må bevise at du ikke har gjort noe feil...At en der har vasket med ZALO sier jo sitt, fett løsende vaskemiddel for kopper og karr har da ikke noe på en alufelg å gjøre.

 

Om det er igjennpm nettbutikk vet jeg ikke hva som må gjøres, er andre vilkår for handel over nettet men garanti og reklamasjonsrett er det samme som loven tilsier eller bedre..

 

At de har solgt 1000 vis av samme felg uten problemer betyr ingen ting, da er jo oddsen for at du har fått en felg med feil større i og med at det er en feilprosent på ALT som lages på noen %..så det argumentet er uvesentlig for deg..

 

Har du handlet over nett eller kan du reise til forhandler? om du kan reise til de hadde jeg tatt turen ned å bedt de se på det selv og si om det er noe de mener du har gjort som kan forårsake det, og har du "ren samvittighet" og vet 100% at du ikke har hatt noe på felgene av sterk avfetting ol (vanlig bruk og veisalt teller ikke for det skal de tåle uansett ellers må det opplyses om det når du handler "kan ikke benyttes om vinter i Norge" da er det en skjult feil eller mangel, eller mht opplysningsplikt fra den proffe parten) hadde jeg 1. kontaktet forbrukerådet 2. latt de sende de til importør

 

81558200 er tlf til forbrukerrådet, ring å hør hva de sier, og det kan være de har info om firmaet fra før (om de er vanklige eller omm mange har ringt om "ditt" problem før)

 

MEN for din egen del er det viktig at du vet du ikke kan ha skadet de selv..

 

Har du en lakkerer i området går det ann å spørre han hva det kan være også, de ser jo lakkskader hver dag vil jeg tro...

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde akk samme prob med mine hjul etter vinterlagring , det der kommer av feil i klarlakken ,

 

TEVODEKK la seg flate å ga meg nye hjul ,

 

hvis du snakker med forbruker rådet må du si att hjula har oxydert under klarlakk å att det ikke er synlig skade på klarlakk

2001 mondeo Tddi stv

87/91 sierra cosworth 4x4

x 92 fiesta xr2i 1,8 16v

x 88 sierra sedan

x 90 sierra combi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår