Gå til innhold

JvhCossies A80, Nå med nye felger.

Ranger emnet


JvhCossie

Anbefalte innlegg

Har tidligere hatt en A100 2.5 TDi 93 modell men bytta den i en Cossie for 4 år sia... Blitt endel Golfer og en Sierra siden den gang men nå MÅTTE jeg ha en Audi igjen! Trenger bil til og fra jobb også nå så da var det bare å leite.

 

Egentlig skulle jeg ha kjøpt min fars A80 td 84 modell men da måtte jeg finne en bil til han. Denne bilen har det vårt utrolig lite krøll med selv om den har gått langt (teller stopper når bilen har blitt varm og står nå på et stykke over 200k, stod på 155k når den ble kjøpt i 2003.) Så trolig har den gått et sted mellom 3 og 400k.

 

Men så her om dagen kom jeg over en A80 td 83 modell som så uforskamma strøken ut. Så på den og kjøpte den tvert.

 

Bilen er "råna" opp med hvitlakka 7x15 felger, senk, sota blinklys, helrøde baklys, momoratt og noen seriøst stygge klistremerker på rutene foran og bak. Bak er fjerna, foran blir tatt når jeg får tid.

 

Ellers; Bilen har gått 460k og er nærmest rustfri, kun noen små flekker på en skjerm og bak under lykta. Ingen bulker. Strøken inni. 2 eiere, Første eier helt til for ikke så lenge siden. Bilen er fantastisk å kjøre og virker bedre enn min far sin.

 

Noen bilder;

 

010.jpg

 

013.jpg

 

Planer:

 

-Høydejusterbart senkesett

-9x16 Brock B-etellerannet som skal pusses opp først

-Recaro i fra Cossien foran

-2 lange svarte antenner bak

-GTE spoiler på bakluka (noen som har en strøken svart en?)

-Tone ruter

-GT/type85 frontspoiler (har liggende)

 

Skal ha litt tysker/retrostuk på den uten for mye dilldall... så hvis noen har en slik spoiler HYL UT! :D

Endret av JvhCossie

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for hvite!

 

Hvordan er den i ved gasspådrag i forhold til en 1.8s?

 

 

Denne har en motor som er nyere enn 86 og er i tillegg skrudd opp brukbart så den går trolig endel bedre enn 1.8s...

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig bil! Bil med sjel.

 

Synest selv du kan droppe toningen av rutene og heller prøve å skaffe originale grønne ruter.

Og t85 fanger blir litt feil synest jeg visst du vil ha tysker stuket.

 

Gidder nok ikke bytte alle rutene, dessuten blir det litt feil med grønne ruter på en grå bil...

 

Den leppa passer vel brukbart? Kom vel på GTE og Quattro før type85 å den der... bare den under fangeren... Har den liggende så den skal på. Synes den blir for høy foran nå...

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 9 months later...

Blei aldri noe med di felga? Ser di ligger på finn.no ;)

 

Hva er greia med to lange antenner a? Er det kult? heh

Få bytta til hvite blinkere forran så blir det mye penere:)

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felga er under oppussing nå...

 

En er ferdig;

 

042-1.jpg

 

den verst skada;

 

044-1.jpg

 

046-1.jpg

 

En er såpass bra at den skal bare lakkes. Blir forhåpenligvis ferdig med alle i morgen eller mandag så de skal på lakk tidlig neste uke... Gleder meg! Blir 205/40 på de :D

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Det er bra :D Kjører Volvoen til Tom.

 

Fått ordna med ventefelger da... 9x16 felga er ferdig lakka, dekk skal på denna uka, så mangler jeg bare vals og montering.

 

7x16 Rial, 215/40

 

IMG_0648.jpg

 

IMG_0645.jpg

 

IMG_0646.jpg

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår