Gå til innhold

turboen, eller ventiltetninger som lekker?

Ranger emnet


Sailorboy

Anbefalte innlegg

hei

 

FT maskina i 240en bruker olje:/ og ryker..

 

altså, så mye, at det ikke er pga høy kilometer stand....men må være noe mer opplagt feil

 

vill motoren få Olje i forbrenningskammeret om Turboen slipper olje gjennom? eller vill den olja gå ut eksosen?

 

evnt. kan eg bytte ventiltetninger uten og demontere toppen fra blokka?

 

må siest at dette var noe som "plutseligt" sjedde!

 

toppen har ligget i ro i 2-3 år for så å bli satt på nyoverhalt bunndel. mulig tetningene har blitt harde?

 

Mvh Sølve

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada, du drar av kammen, tar av brikkene og under den hylsa som brikkene ligger oppå der ligge dei svarte små jævlane;)

 

viss eg kje huske heilt komplett fullstendig feil då:S

 

(lenge si eg overhalte ein topp)

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får dem av, men er jo ikke DUMT å slipe ventilseter når man først gjør det da :)

 

jaja...men det har jo ikke med oljelekk og gjøre:P

men ellers enig:)

 

+ at det er forsjell på og ta av toppen, og betale 1000kr - rabatt

 

eller og betale 25kr - rabatt for tetningene:P

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada, du drar av kammen, tar av brikkene og under den hylsa som brikkene ligger oppå der ligge dei svarte små jævlane;)

 

viss eg kje huske heilt komplett fullstendig feil då:S

 

(lenge si eg overhalte ein topp)

 

ja..dei e greie nåkk...

 

men komme eg te dei så tette rondt stammen?...dei så eg e kritiske te....

 

men for faen :P...hehe....ingen måtar å luka vekk turbo havari?

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får kjøpt ting til å stappe i plugghullet som man kjører trykkluft i, slik at ventilen holder seg oppe når man tar av fjæra. Når man monterer sammen igjen, bruker man ei sånn snodig ventilfjærklemme som komprimerer fjæra slik at man får satt den på uten å holde igjen på undersiden av ventilen f.eks...

 

Så, ja, du kan bytte ventiltetninger uten å ta av toppen.. Men det lureste er jo og overhale toppen også, siden bunndelen er overhalt.. Da vet du ihvertfall at det ikke er noe feil med motoren..

 

Turboen kan slippe gjennom olje ja. da kommer den olja ut gjennom downpipen.. Skru den av turboen å se om det er olje inni der. Inne i turboen også.. men gjennom dette, finner du jo bare ut at motoren slipper gjennom olje.. Kan jo være ventiltettningene som slipper olje. Den går jo da også gjennom turboen.. :s

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår