Gå til innhold

Takspoiler til Octavia 99 stv

Ranger emnet


arildhe

Anbefalte innlegg

Hei, BSbildeler har noen av de veit jeg, eller så har du jo Møller da, tror prisen er i under kant av 1500 på BS. il du har litt sportslig følelse i bilen er eksosen tingen uansett motor type kan en sports bakre lyddemper og en pen ende stuss gjøre underverk.. legg gjerne ut noen bilder av bilen,

 

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser de finnes på andre nettbutikker (ebay og likn) til en langt lavere pris også... har sett dem ned i 60 EURO eller 150 USD.

F.eks:

http://cgi.ebay.de/SKODA-OCTAVIA-COMBI-DACHSPOILER-TUNING-SPOILER-NEU_W0QQitemZ270233245494QQihZ017QQcategoryZ23011QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

 

Hvorfor så stor forskjell i pris? Er virkelig kvaliteten så mye bedre på de som Møller selger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det sånn.. møller skaffer desverre ingen til normale priser.

 

så må bli uoriginalt ell noe fra en huggebil

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at den jeg fant på ebay.de til 60 EURO (=470 NOK) er samme som BSBildeler selger til 1500 NOK.. so there :)

 

http://i23.ebayimg.com/06/i/000/d3/22/ac5d_2.JPG

http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=TSSK02&vg=808&vgpath=Varekategorier/499/974/9496/808

 

Jeg har riktignok ikke økonomutdannelse, men jeg er ikke veldig i tvil om hvor jeg evt kjøper den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, BSbildeler har noen av de veit jeg, eller så har du jo Møller da, tror prisen er i under kant av 1500 på BS. il du har litt sportslig følelse i bilen er eksosen tingen uansett motor type kan en sports bakre lyddemper og en pen ende stuss gjøre underverk.. legg gjerne ut noen bilder av bilen,

 

Ole

 

Noen anbefalinger når det gjelder eksosen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyden er ikke så viktig for meg, men akkurat nå har jeg bare to tynne originalrør stikkende ut fra potta. Puslete og lite pene :)

Regner med det holder å bare skifte enderøret/potta? Må ikke kjøpe fullt Simon sportssystem og bytte alt?

 

Men for å spørre om takspoiler igjen - Octavia-eiere: Takspoiler eller ikke? Andre jeg har spurt har variert i svar fra "du skal bare ha spoiler hvis du trenger det (dvs kjører svinefort og trenger downforce)" til "nei, det er harry" til "jepp, takspoiler er pent". Selv syns jeg den typen spoiler her er ganske diskret og ville gitt Octaviaen en fin snert. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takspoileren på octavia gjør at bakenden ser mye bedre ut. tror neppe den gir noe bedre kjøreegenskaper.

 

så klart du kan jo lage noe. hør med svendsen eksos så kan de nok lage 2 utblås til deg. men. simons er ikke dyrt hele veien. å et eksosanlegg varer neppe evig. så har det ikke vert byttet før på bilen din. vil det vere temmelig bortkasta å koste på 2 blanke enderør på det du har.

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortkastet og bortkastet.. Appearance is everything :) Selv om ikke ytelsen matcher utseendet når man kikker bak kulissene..

 

Dette er jo en familiebil, 1,6 og ingen turbo eller noe, så det er uaktuelt å skifte alt mulig for å prøve å tyne litt ekstra ytelse. SKifter heller bare et par småting for utseendets skyld uten å ta helt av (ta helt av = kjempefanger, kjempevinge eller kjempe-enderør) .. Så får tuning- og styling-puristene rive seg i håret alt de orker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et simons anlegg vil neppe gi deg noen mer effekt. men jeg tenkte på at siden du får både enderør og nytt eksos hele veien fra kat med simons. er det like greit om originaleksosen snart blar om til siste verset uansett

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg vingen + en crom-endestuss evnt doble og skru på originalstussen, så løfter det utseendet betraktelig :)

 

Det var planen ja :) Småjusteringene jeg har tenkt er:

- bytte ut antennepisken med 12cm alu antenne

- kromlist nederst på bakluke

- nytt enderør

- takspoiler

- soting

 

Så får andre ting som senk, større felg osv komme senere.

Skeptisk til å "pynte" for mye med krom selv om man får tak i alt mulig fra dørhåndtak til ventilasjonsgrill og girramme i krom. Blir fort cheesy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår