Gå til innhold

Et helvetes dekk forbruk

Ranger emnet


jallis1000

Anbefalte innlegg

Hei lurte på om noen har hatt samme opplevelse som meg eller noen som har noen fornuftige råd, har nemelig følgene problem:

 

jeg gikk til inkjøp av en 460 1990 mod i vinter da sleit den ikke dekk over hode da var allt fint......

 

nå som sommern har begynt og nærme seg og asfalten krypi fram igjen så har dette endret seg betraktelig, satte på noen brukbare sommer dekk ca 3 uker tilbake da ble disse målt til 8 mm mønster dybde.

 

Jeg har sett disse har slitt veldi feil over helle hjule...

så i helga da jeg kjørte så punkterte jeg (da hadde likså godt slangen kommi ut)

 

det er jo tross allt stiv bak aksling på beiste så det er vel ikke noen justeringer der?

hva er feil tro det her er dekk forbrukk ut av en annen verden :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har sett disse har slitt veldi feil over helle hjule...

så i helga da jeg kjørte så punkterte jeg (da hadde likså godt slangen kommi ut)

:(

 

Slangen?! Er dekkene fra 70 tallet? Har aldrig vært borti bildekk med slange på de 13 årene jeg har kjørt bil.

 

Hjulstillingen bak er det ikke så mye å gjøre med, desverre.

Er hjulene balansert? Bruker du riktige hjulbolter/mutre?

Honda Accord Tourer '03, Volvo 460 '95

Volvo 440 '94

Toyota Camry '92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kun bak de slites så fort?

Hjulstilling foran er jo mulig hvis de slites unormalt fort der og.

Sjekk om rulle-retningen er riktig på dekkene.

Du kan også skjekke om senterringen ligger skjeivt.

Dekktrykk...

Honda Accord Tourer '03, Volvo 460 '95

Volvo 440 '94

Toyota Camry '92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er kun bak det slites så fort ja, foran er dekkene normale... har vært innom et sted der de tar 4 hjuls kontroll og de sier at på 460 så er det en slik aksling som ikke kan justeres noe så de kan så klart sette på utstyr og finne ut hvor mye feil det eventuelt er der bak men de kan ikke gjøre noe med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår