Gå til innhold

Sentrallås-problem på Renault Kangoo 99

Ranger emnet


vimael

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en 98 Kangoo hvor sentrallåsen har begynt å oppføre seg rart.

Den har fjernstyrt lås.

 

Bak og side-døra fungerer helt fint, men ingen av framdørene, når jeg bruker knappen.

(samme om jeg bruker knapp på nøkkel, eller i konsollen)

Prøver jeg å bruke nøkkelen så låser jeg kun opp/igjen den døra jeg bruker nøkkelen på.

 

Har kikket litt på forumet her, og prøv synkronisering, men til ingen nytte.

 

Jeg for min del tror det kan være ett rele, eller en eller annen styringsenhet, men kan noen bekrefte/avkrefte dette, eller evt komme med en feilsøkingsrutine.

 

Takker for hjelp.

 

Mvh

Vidar Mæland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viss du har vakumstyrt sentrallås så kan du jo skjekke i kabelgangen inn til døra om en slange kan ha gått av eller noe sånt, er jo framdørene som oftest blir brukt. så de har vel større sjangs for å gå av..

ellers kan du jo bare sette hodet ved døra og låse opp/igjen og høre om det er noe som blåser/suser inni døra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det er elektrisk sentrallås med to ledninger til hver dør/motor.

 

Jeg antar at det skal være en ledning med + og en med -.

Jeg satte derfor en prøvelampe mellom de to ledningene.

Etter min filosofi burde da lampa lyse når jeg trykket på knappen, om strømmen var riktig.

Den lyste ikke i det hele tatt, så da antar jeg at problemet ligger hvor strømmen blir fordelt til de forskjellige dørene/låsene.

 

Under instrumenetet i bilen ligger det 4 rele som virker som om har med sentrallåsen å gjøre, ett stort og tre små.

I tillegg en "boks"/styringsenhet eller er det bare ett stort rele.

 

Mvh

Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår