Gå til innhold

Benger's E46 320Ci

Ranger emnet

benger

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Etter et halvannet år med e34 520, ville jeg ha en litt nyere bil. Var litt usikker, siden jeg hadde kostet på bilen så mye.

Men slik ble det, og har ikke angret siden! :)

Bilen er en 2 eiers 2000' BMW 320Ci. En dame har hatt den i Tyskland, før den ble importert hit for 2 år siden av forrige eier. Fullt service hefte, og bilen er meget strøken.

Av utstyr kan det nevnes

- Aut. klimaanlegg

- 4x el ruter

- el soltak i glass

- anthrazit sportstoler

- sort pianolakk lister

- lyspakke

- ikke-røykpakke

- BMW business CD-spiller

- 18" M5 sommerfelger. 225/40/18 og 255/35/18

- 16" org krysseke felger på vinterhjul

- delt nedfellbar bakseterygg

- hvite blinklys rundtom

- org krommede enderør

Av andre ting, har jeg satt inn en JBL 12" subwoofer og forsterker, Grei lyd, men bytter ut høyttalerne i kupeen etterhvert.

Har montert KN performance kit og Sebring bakpotte.

Har byttet ut skiltene til den nye typen med flagg.

Nyrene er også byttet ut til helt sorte.

Nye felger kommer etterhvert.

Her kommer noen bilder: (slik den var da jeg kjøpte den)

img4411in9.jpg

img4414ba8.jpg

img4420lw5.jpg

img4424dk0.jpg

img4432hf8.jpg

img4373az8.jpg

Flere bilder kommer etterhvert som oppgraderingene:)

Endret av benger

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at det ikke er linjeutgang ja. Man kan bruke en høynivå til lavnivå omformer. Alle bilstereosjapper har dem. Koster fra en hundrelapp til 4-5 hundre.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forresten disse bildene justert noe på skygge/lys/location? Så VELDIG bra ut, litt for godt til å være sant med "bare" en 350.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det:)

Koblet opp ved hjelp av en høynivå til lavnivå omformer som Boddiz nevner. Koblet fra høyttalerne i hattehylla.

Siden batteriet er i bagasjerom, er det null kabler fremover. Remote er koblet fra en eller annen styrstrøm i lysmodulen på baklyset. Forsterker skrur seg på i det bilen blir låst opp, og skrur seg av når den låses, eller om jeg glemmer å låse, etter en stund;) veldig kjekt.

Bildene er redigert litt i PS ja. Brukte stativ, men var ikke fornøyd med skarpheten i bildene, så har justert litt på det.

350D er ikke såå veldig bra egentlig, eller så er det bare jeg som ikke kan å bruke det:bok:

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senking vurderer jeg. Tenker det blir Eibach 25/10 senkefjærer etterhvert. Den er lav nok bak, og med 2 stk bak så subber det.

Toning av ruter hadde og vært stilig, får se om jeg finner en god pris på det;)

Lurer på om det blir sorte blinklys foran. Altså de med klart glass, og sort innmat, slik at de matcher kjørelysene bedre.

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koblet opp ved hjelp av en høynivå til lavnivå omformer som Boddiz nevner. Koblet fra høyttalerne i hattehylla.

Siden batteriet er i bagasjerom, er det null kabler fremover. Remote er koblet fra en eller annen styrstrøm i lysmodulen på baklyset. Forsterker skrur seg på i det bilen blir låst opp, og skrur seg av når den låses, eller om jeg glemmer å låse, etter en stund;) veldig kjekt.

Ah, da er jeg med. Hørtes ikke så dumt ut med en sånn omformer. Synes ikke det er så pent med en vanlig spiller, med tanke på at man må ha den ramma rundt, så man får det "tomrommet" på høyresida.

Kjekt med batteri bak da, i min står det dessverre foran. :(

Ikke så dumt og koble styrestrøm via lyset bak da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da bestilte jeg for snart et par uker KN Performance Kit til bilen.

Har nå hatt det montert ca en uke. Må si jeg ble fornøyd;)

Lyden ble helt vill ved gasspådrag! Folk snur seg på lang avstand med gassen i bånd.hehe

Ved vanlig krusing hører man filteret suger inn luft, alt etter hvor mye gass man gir. Skulle nesten tro det var en liten turbo under panseret:rolleyes:

Men uansett, fikk merkbar bedre gassrespons, f.eks mellomgass ved nedgiringer og sånn.

Filteret er å anbefale. Bilen trenger det sårt, når man ser metervis med trange luftkanaler gjennom den orginale luftfilterboksen.

Alt var "plug'n'play". Passet perfekt, skjoldet og det medfølgende innsugsrøret. Bilder kommer når jeg får somlet meg til å legge de inn :)

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå kjøpt Sebring effektpotte (bakpotte). Spørsmålet er: mye pes med å få montert dette? Må jeg frem med saga for å kutte rør, eller er det bolton med rørklemmer ?

Husker fra min E34 så var det bare å løsne rørklemmer, bytte ut med den nye potta og skru det fast igjen.

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 months later...

Vært veldig stille her en stund nå, men kan jo legge ut noen nye bilder, slik bilen ser ut i dag :)

Her har ikke de nye skiltene kommet på plass.

Sebring 2x76mm

bilde061f.jpg

bilde060i.jpg

img8442j.jpg

img8466o.jpg

Dyp glans i lakken.

img8446f.jpg

img8454t.jpg

Håper det faller i smak:)

Som nevnt kommer det snart noen nye felger. Har egentlig valgt ut et sett, men om de ikke skulle komme av forskjellige årsaker, så har jeg funnet noen i reserve. Noe dyrere, så må vurdere om det er verdt det... Flere bilder kommer så fort de nye felgene er montert.

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider