engedale Skrevet Mai 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2008 Jeg har en Audi 80 1.6 TD Intercooler. I 1999 ble register reima skiftet på et VAG verksted. Bilen fungerte helt topp etterpå på alle mulige måter. Men i 2006 var det tid for register reim bytte igjen. Denne gangen hadde jeg kjøpt inn en uoriginal register reim, men den ble skiftet på samme VAG verksted (men som sagt ikke med original reim denne gangen). Når jeg fikk tilbake bilen ble følgende feil oppdaget: - Bilen er vond å starte når den er varm/halv varm (Når jeg drar ut håndgassen starter den lett) Tidligere startet den med en gang uansett - Bilen småfusker / nykker ved lave turtall (spesielt ille i fuktig vær) Tidligere var det ikke antydning til fusking. - Motoren blir unormalt varm ved kjøring i motbakker, opptil 105 grader (spesielt om sommeren) Temperaturen holdt seg normalt før Pga at bilen går like godt som før og bruker lite diesel, også etter regreim bytte i 2006, har jeg ikke gjort noe med det ennå. Og nå er det for sent å klage. Men jeg ønsker nå å få alt til å fungere 100% igjen. Noen som vet om det er forskjell på avstanden mellom tennene på den uoriginale og den originale register reima? Siden det ble montert original reim i 1999 og uoriginal reim i 2006. Jeg fikk vite at han som skiftet register reima hos VAG i 1999 var en eldre kar som er kjent for å være dyktig på disse gamle VAG diesel motorene. I 2006 jobbet han desverre ikke lenger, og det var derfor noen andre enn han som skiftet register reima for meg. Det virker som det ikke er så mange som kan disse motorene lenger, da det er TDI som gjelder nå. Etter det jeg har skjønt er det fin innstillinger på reim hjulet ved å løsne en kile, og at diesel pumpen må justeres samtidig. Det jeg lurer på er om noen som vet noen som kan disse gamle 1.6 literene med mekanisk dieselpumpe og Intercooler ut og inn. Enten en som jobber på VAG verksted eller utenom, som kan ta på seg et nytt register reim bytte for meg på bilen, og time alt skikkelig. Helst på Østlandet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet Mai 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2008 på de gamle dieselmotorene skal man i følge boka justere dieselpumpa etter skiftet reg.reim. mulig det ikke er gjort på denne. få justert pumpa så vil det kanskje bli bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furiaman Skrevet Mai 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2008 på de gamle dieselmotorene skal man i følge boka justere dieselpumpa etter skiftet reg.reim. mulig det ikke er gjort på denne. få justert pumpa så vil det kanskje bli bedre. skal vell ikke koke hvis dieselpumpa ikke er justert? kan være at de har bommet på en tann eller at den i ettertid har hoppet over. Siter 2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet Mai 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2008 Alt sammen høres ut som det er feil innsprøytningstidspunkt. Det kan gi både høy temperatur og tregstartet bil.. Tydeligvis noen som bare har byttet rem uten å justere pumpen etterpå.. Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.