esbandos Skrevet Mai 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2008 Hei.. Har en bilcrossbil med en 230E motor.. Den går rimelig høyt på tomgang (2000rpm), samt litt treg å starte på kald motor.. Det jeg da tenkte på, er kaldstartdysa tilkoblet? Har en knapp inne i bilen, å hvis jeg holder den inne, går turtallet ned til 800rpm og det stinker bensin.. Denne knappen går til en sak som står øverst på innsuget. Vil tro dette er kaldstarten. Uansett, legger ved noen bilder.. Her er saken knappen går til. Den som har litt blått på seg. Hva er denne til? Trenger denne og tilkobles? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2008 Ingen som veit...? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ET Skrevet Mai 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2008 den midt på innsuget på første bildet er vell kaldstarts dysa..den på tredje bildet er vell tomgangs regulator/tilskuds luft... Siter Volvo 945Lt.. Volvo 745Tic..solgt Volvo 740Gl..vrak Volvo 740Tic..solgt Opel Omega 3000..høggd Opel Omega 3000.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2008 Ah.. Burde jeg koble til den på tredje bilde for å få tomgangen ned da? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ET Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 ja....er mulig denna står oppe hel tida når den ikke er tilkoblet....å da ruser den seg opp Siter Volvo 945Lt.. Volvo 745Tic..solgt Volvo 740Gl..vrak Volvo 740Tic..solgt Opel Omega 3000..høggd Opel Omega 3000.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Den på siste bilde er vel en solenoid/magnetventil for å øke tomgangen når AC kompressoren starter. Og bør vel ikke tilkobles hvis du ikke har AC. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Ah.. Da vet jeg det.. Kan prøve å koble til den saken på tredje bilde ja.. Hvordan kan jeg få litt mer effekt av motoren uten å bytte kritiske deler..? Har hørt man kan shimse opp bensinfordeleren.. Har dette noen nytte? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2008 ingen.....? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.