Gå til innhold

Biltemadempere/fjører

Ranger emnet


v740

Anbefalte innlegg

Hei!

På min 1985 volvo 740GL har det aldri blitt skiftet dempere eller fjører, og føler det er på tide da det er en skikkelig båt jeg kjører rundt i!

 

Men pga litt lite penger er jeg fristet til å kjøpe biltemadeler. Altså gassdempere og standardfjører. Hva sier folk om dette? Evt. at jeg kjøper Lesjöfors senkesett og biltemadempere. Vil dette funke greit nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema hadde ikke gassdempere til 700 serien sist jeg sjekket.

Nye biltema deler fungerer sikkert bedre enn slitte dempere som har sittet på siden bilen var ny, men er du ute etter bedre kjøreegenskaper og varighet og ikke bare ute etter å få bilen gjennom PKK, så hadde jeg kjøpt noen bedre dempere.

 

Har selv KYB Excel-G dempere på min 740 og er strålende fornøyd med disse.

 

 

EDIT: men på biltema.no så finnes det tydeligvis gass-støtdempere til 740...

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema hadde ikke gassdempere til 700 serien sist jeg sjekket.

Nye biltema deler fungerer sikkert bedre enn slitte dempere som har sittet på siden bilen var ny, men er du ute etter bedre kjøreegenskaper og varighet og ikke bare ute etter å få bilen gjennom PKK, så hadde jeg kjøpt noen bedre dempere.

 

Har selv KYB Excel-G dempere på min 740 og er strålende fornøyd med disse.

 

 

EDIT: men på biltema.no så finnes det tydeligvis gass-støtdempere til 740...

 

Jeg er ute etter bedre kjøreegenskaper ja, men det tenker jeg det blir uansett! Er pengene det står på... er ikke så alt for lenge til bilen skal selges heller tenker jeg. Mye må man ut med for KYB dempere da? og hvor kjøpes de?

 

EDIT: og hvilke fjører bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ute etter bedre kjøreegenskaper ja, men det tenker jeg det blir uansett! Er pengene det står på... er ikke så alt for lenge til bilen skal selges heller tenker jeg. Mye må man ut med for KYB dempere da? og hvor kjøpes de?

 

EDIT: og hvilke fjører bruker du?

 

Kjøpte demperne på bilextra. Måtte vel ut med ca 2500kr for komplett sett dempere. Kjører med original fjærer framme og 745 'camping' fjærer bak siden bilen går en god del med henger.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ute etter bedre kjøreegenskaper ja, men det tenker jeg det blir uansett! Er pengene det står på.

 

Det er som å høre faren min!

 

Han har skifte bakre eksosen på bilen sin tre ganger nå!

Og jeg spurte han sist nå om han ikke skulle kjøpt ett som var rustfritt eller noe annet en fra BilXtra, men det gadd han ikke gjøre for det kosta jo 3 ganger så mye!

 

YOU DO THE MATH!

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som å høre faren min!

 

Han har skifte bakre eksosen på bilen sin tre ganger nå!

Og jeg spurte han sist nå om han ikke skulle kjøpt ett som var rustfritt eller noe annet en fra BilXtra, men det gadd han ikke gjøre for det kosta jo 3 ganger så mye!

 

Kommer jo ann på hvor lenge man skal ha bilen. Har han bilen i ett par år til, så er det jo ikke vits å hive på deler som er designet for å vare i 20 år til...

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo ann på hvor lenge man skal ha bilen. Har han bilen i ett par år til, så er det jo ikke vits å hive på deler som er designet for å vare i 20 år til...

 

Det er sant!

Men har vært borti folk som har bytta bremseklosser året etter de kjøpte biltema klosser, og det var fordi bremsebelegget var borte..

Jeg har hørt tilsvarende med dempere..

 

Men, sant som du sier..

Skal han ha på nye fjører/dempere for å ha bilen ett års tid og selge/vrake etter dette så spiller det liten rolle hva han setter på bilen!

Jeg ville kanskje tatt med i betraktningen at om han skal selge og tenker at det hjelper å skrive i annonsen at han nylig har bytta dempere/fjører så ville jeg ikke akkurat latt meg imponere om jeg så det var deler fra biltema!

 

Om jeg ser en bil med deler fra biltema gir det meg en pekepin om hva slags innstilling vedkommende har til bil og vedlikehold av bil.. (Stiller spørsmål som: "Hvor ofte har denna fyren giddi å bytta olje", o.l.)

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant!

Men har vært borti folk som har bytta bremseklosser året etter de kjøpte biltema klosser, og det var fordi bremsebelegget var borte..

Jeg har hørt tilsvarende med dempere..

 

Men, sant som du sier..

Skal han ha på nye fjører/dempere for å ha bilen ett års tid og selge/vrake etter dette så spiller det liten rolle hva han setter på bilen!

Jeg ville kanskje tatt med i betraktningen at om han skal selge og tenker at det hjelper å skrive i annonsen at han nylig har bytta dempere/fjører så ville jeg ikke akkurat latt meg imponere om jeg så det var deler fra biltema!

 

Om jeg ser en bil med deler fra biltema gir det meg en pekepin om hva slags innstilling vedkommende har til bil og vedlikehold av bil.. (Stiller spørsmål som: "Hvor ofte har denna fyren giddi å bytta olje", o.l.)

 

Hører deg på den, men om man ikke har pengene til å legge i 4000 kr på nye dempere og fjører kan kanskje biltema være et greit alternativ tenkte jeg! derfor jeg spør her om noen vet noe om de har noen erfaringer før jeg gjør noe som helst. Selv om det meste på biltema er crap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører deg på den, men om man ikke har pengene til å legge i 4000 kr på nye dempere og fjører kan kanskje biltema være et greit alternativ tenkte jeg! derfor jeg spør her om noen vet noe om de har noen erfaringer før jeg gjør noe som helst. Selv om det meste på biltema er crap!

 

Da sier jeg..:

 

Kjøp dempere på biltema, og spar opp til noe ordentlig til neste vår! Med mindre du har tenkt å kvitte deg med bilen i nærmere framtid da selvsagt..

 

Siden jeg ikke vet hva slags prisklasse bilen din er i, så vil si at om jeg hadde hatt feks en av mine gamle biler feks en av golf'ene så hadde jeg ALDRI giddi brukt mye penger på de i nye deler siden verdien i de ikke er spesielt høy uansett..

Har du en bil med noe mer verdi, kan du godt spandere litt mer i deler!

 

Merker at jeg kanskje motsier meg selv en bitteliten smule, men endog.. du forstår sikkert hva jeg mener?

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår