Gå til innhold

Ladetrykk 1,9tdi

Ranger emnet


lekelars

Anbefalte innlegg

ingen som vet....?

 

ladetrykket mitt er ujevnt, og er ganske høyt, opp mot 1 bar, og av og til opp over det, når man drar ut 1.gearet og sånt, og så justerer det seg raskt ned av seg selv.....

 

så, har hatt a4 turbo før, er det samme opplegget med magnetventil på min? tenkte jeg kunne sette boostcontroller istedenfor. kunne litt om a4 turbo, men vet ikke en dritt om "ny motoren"=)

 

hvis man følger vacumslangen fra wastegaten til en "boks" med kontakt inn på, og vacumslanger, er det den? mister turbon når man drar ut kontakten.

 

hvordan setter man på boostkontrolleren der?

 

 

 

ble litt langt dette hær...=)

Avensis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

1,1 bar er orginalt på min audi a3 110hk 1,9tdi. etter chiping er det ca

1,3 - 1,4. vet dessvere lite om 130 hesteren.

 

jeg snaket med en tuner ang boostcontroler, han mente at det måte jeg ikke finne på å sette i. da dette kom til å ødelege på hjerne og turbo. han sa også at dette hadde inngen hensikt.

Audi S4 c4:

 

034 High output coils , Rs2 manifold , KKK K26turbo , Magnector plug wires , Wg spring preformance.

 

maped by 034 Motorsport. 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Pontiac Fiero GT 3,0 Tubo:

 

Garret T3 / T4E Stage 3 , Haltech E6GMX , 500lb injectores , Comp Cam , Forged pistons , Hiflow gas and oil pump ,

Ferita exhaust 2,5. 

 

Custom maped by Anders Ringstad 

 

Dyno: whp 380hp / 590nm

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har turbo-måler, og den viser 0.7 på det meste.

Det jeg har hørt andre plasser også..

Og det er bare å glemme å stille opp trykket, eneste du får er sort røyk, og med tiden en blåst turbo, har forhørt meg med en som har holdt på med diesel-tuning i over 20år.

 

Den boksen som blir omtalt her, det er en magnet-ventil, ikke sikkker, mne er vel den som slipper ut evt trykk som blir for mye...

OT men... Mener jeg kom over en lignende slik magnat-ventil, men var en del ledninger og slanger i tilegg... litt usikker på hvor mye godt den gjør...

Se selv

http://maxam-tuning.com/catalog/product_info.php?cPath=453_811&products_id=3675

Endret av MiMixx
Fant link

Ford Escort 1.6 GL 1986-modell -(ANGRET BITTERT AT DEN BLE) SOLGT-

Mitsubishi Lancer 2.0 GL 1994-modell -(VEEEEEEEEEEELDIG GLAD DEN ER) SOLGT-

VW Passat 1.9 TDI Comfort -(FORNØYD) INNEHAVER- Selger masse deler fra den, ta kontakt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår