Gå til innhold

Biltema 2-hodet DA maskin som bråker!

Ranger emnet


emergo

Anbefalte innlegg

Hei dere. Takk for et meget nyttig forum!

 

Jeg kjøpte meg en Biltema 2-hodet DA maskin igår. Da jeg kom hjem, plugget jeg den i kontakta for å "tørrteste" den. Det som slo meg var det at den lager mye støy. Et skikkelig treskeverk, som om det er mye "usmurt" metall i bevegelse! Fikk imidlertid inntrykk av at polerputene roterte i stor hastighet slik de skal.

 

Det jeg nå lurer på er om dere andre som har denne polermaskinen kan bekrefte at den skal bråke mye, eller om jeg har fått et dårlig eksemplar? Mulig den blir bedre etter hvert som den blir litt innkjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye er det for en DA maskin fra biltema?

 

Betalte 299.- for min. Har brukt den i hele dag. Da jeg ikke rakk å skaffe meg Cyclo polerputer, har jeg bare brukt de som følger med foreløpig.

 

Har brukt Meguiars step 1 og 2. Skal legge på NextGen Tech Wax 2.0 i morgen for hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Takk for et meget nyttig forum!

 

Jeg kjøpte meg en Biltema 2-hodet DA maskin igår. Da jeg kom hjem, plugget jeg den i kontakta for å "tørrteste" den. Det som slo meg var det at den lager mye støy. Et skikkelig treskeverk, som om det er mye "usmurt" metall i bevegelse! Fikk imidlertid inntrykk av at polerputene roterte i stor hastighet slik de skal.

 

Det jeg nå lurer på er om dere andre som har denne polermaskinen kan bekrefte at den skal bråke mye, eller om jeg har fått et dårlig eksemplar? Mulig den blir bedre etter hvert som den blir litt innkjørt.

 

 

Hvis du synes at den bråker for mye, så kan du jo kjøpe twin head maskinen i metall. Det er samme maskin, bare at den hører til proff serien. Den bråker mindre og har mye mindre vibrasjoner, men den koster noe mer :) 20-30 ganger prisen av biltema maskinen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
Gjest trogha
Den roterer jo i tillegg...

 

Jo forsåvidt...(pirkepirke)......den roterer og oscillerer, men skal ikke kun rotere. Var forsåvidt en spøk hvis du ikke hadde fått det med deg...:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte også biltema sin DA maskin jeg... og den bråka den ja... men det er jo greit... Etter å ha brukt skikkelig cyclo maskinen så var jo overgangen til biltema ganske røff... har desverre ikke råd til egen cyclo akkurat nå, så da er biltema faktisk et greit alterenativ...

 

Eneste jeg har å utsette er at putene som følger med er elendige - de smuldrer lett opp. Håndtaket er også i største laget, så den er ikke fult så behagelig å arbeide med, men den gjør jo jobben - så lenge den varer... :)

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår