Gå til innhold

fusking please..

Ranger emnet


kaikristian

Anbefalte innlegg

jeg har en audi 80 avant 1993 mod 116hk.

jeg sliter med fusking.spesielt fra tomgang og opp til 2000omd, merker det også over 2000 omd, men ikke så merkbart.har hatt den på verksted og koblet til feilsøker.dettet uten hel..har ikke hatt bilen lenge.bilen fungerte fint helt til den gikk tom for bensin..(måleren viste feil) kan virke som den ikke fusker de 2første min etter kaldstart.har prøvd dyse-rens.dette hjalp ingen ting.

håper noen kan hjelpe meg med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinmengdefordeler/luftmengdemåler om du har mekanisk innsprøytning, luftmassemåleren om du har elektronisk innsprøytning. Eller så har du problemer med tenninga, eller tempføler for motorstyring er gåen.

 

det er elektronisk innsprøytning på den.man kan luftmasse måleren være ødelagt uten at det kommer opp på feilsøkeren de bruker på verkstedet?tempføleren har jeg byttet.takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er elektronisk innsprøytning på den.man kan luftmasse måleren være ødelagt uten at det kommer opp på feilsøkeren de bruker på verkstedet?tempføleren har jeg byttet.takk for svar

 

Selvfølgelig, om problemet kommer å går så vises det ikke på en slik test, luftmassemåleren fungerer jo uansett men den leser av feil verdier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei har samme problem med min audi 80 2.0 E 95 mod. har digifant innsprøytningssystem (det er det digifant er)

 

Prøv om det hjelper å nappe ut kontakten på den saken som sitter oppå toppdekselet med to slanger tilkoblet på siden og bak (åndeslanger). Dette er en dings som har med tomgangen å gjøre, ikke en løsning, men bilen min fusker ikke når den ledningen i fremkant av denne runde svarte boksen er nappet ut. Har sansynligvis noe med at hjernen da ikke skjønner hva som skjer og går over i reservesystemet. ps. kontakten må sitte i for å få starte.

 

Har satt ett helt audi værksted på saken og sluker audiinfo rått.

 

En mulig feil som ikke er testet ennå er potensiometeret som sitter i forbindelse med innsuget. denne finnes under der gassvaieren ender sånn enkelt fortalt. Denne signaliserer til hjernen hvor mye luft motoren får (alt ettersom hvor mye du tråkker på gassen)og det gir hjernen nok info til å finne ut hvor mye bensin bilen skal ha. Der kan det bli mye kluss har jeg hørt.

 

Skal teste litt... kommer tilbake med resultat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår