Gå til innhold

JL Audio i Skoda Octavia stv.?

Ranger emnet


maagnus

Anbefalte innlegg

Hva synes dere som har litt peiling på anlegg om dette valget?

Som Topic sier, så skal det inn i en Skoda Octavia 1 med Pioneer Avic-D3 Headunit. subene skal inn i en lukket kasse.

 

2 x Sub:

JL Audio Products: Subwoofers / 10W6v2

 

Frontsett:

JL Audio: Products

 

Multikanalsforsterker: JL Audio: Products

Skoda Octavia 2003 1.9 TDI 4x4 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere som har litt peiling på anlegg om dette valget?

Som Topic sier, så skal det inn i en Skoda Octavia 1 med Pioneer Avic-D3 Headunit. subene skal inn i en lukket kasse.

 

 

 

Spl bassere skal ikke monteres i lukket kasse med mindre du har lyst å bruke penger på bass du ikke får igjen. Se heller etter noen lettvektere hvis du har trangt med plass og trenger lukka kasse. jl er kvalitet, men du betaler for mer enn hva du trenger. hadde jeg vært deg hadde jeg titta på jbl sine nye lettvektere. de er bygget inn i en aluminiumsramme for å tåle mer belastning, og du trenger ihvertfall ikke en forsterker til mange tusen for å dra dem. skjønner at du har hengt deg opp i et merke, men undersøk litt hvis du har lyst å spare litt penger samtidig få bra nok lyd i skoda'n din

vMazda 323f

volvo 360gls

 

2 stk 12'' Jbl bassere, 1 stk jbl monoblock og 1 stk jbl 4 kanaler, samt pioneer komponentsett og 6x9 i magnesium og karbon membram. 5000 watt peak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spl bassere skal ikke monteres i lukket kasse med mindre du har lyst å bruke penger på bass du ikke får igjen. Se heller etter noen lettvektere hvis du har trangt med plass og trenger lukka kasse. jl er kvalitet, men du betaler for mer enn hva du trenger. hadde jeg vært deg hadde jeg titta på jbl sine nye lettvektere. de er bygget inn i en aluminiumsramme for å tåle mer belastning, og du trenger ihvertfall ikke en forsterker til mange tusen for å dra dem. skjønner at du har hengt deg opp i et merke, men undersøk litt hvis du har lyst å spare litt penger samtidig få bra nok lyd i skoda'n din

 

Okei. Men jeg hadde tenkt å ha ett merke i hele bilen.

Så du mener jeg bør ha åpen kasse? Da kan jeg jo sikkert bygge meg en åpen kasse ;D Plass er det nok av bak i en Octavia stv. :D

Men hvilken JL forsterker bør jeg ha da?

Skoda Octavia 2003 1.9 TDI 4x4 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De elementene fortjener enten hver sin 500/1 eller en 1000/1.

Man får ennå tak i de første utgavene til en meget bra pris ;)

 

Edit: Så det korrekte spørsmålet ditt bli da "Hvilke forsterkere trenger jeg?"

 

Svar: 300/2 og MINIMUM 500/1.

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spl bassere skal ikke monteres i lukket kasse med mindre du har lyst å bruke penger på bass du ikke får igjen. Se heller etter noen lettvektere hvis du har trangt med plass og trenger lukka kasse. jl er kvalitet, men du betaler for mer enn hva du trenger. hadde jeg vært deg hadde jeg titta på jbl sine nye lettvektere. de er bygget inn i en aluminiumsramme for å tåle mer belastning, og du trenger ihvertfall ikke en forsterker til mange tusen for å dra dem. skjønner at du har hengt deg opp i et merke, men undersøk litt hvis du har lyst å spare litt penger samtidig få bra nok lyd i skoda'n din

 

SPL bassere????

Dette er faktisk noen av de aller beste SQ elementene som finnes!

Helt klart de mest SQ-rettede fra JL i hvert fall.

De passer forresten bra i både lukket og portet kasse :)

Så der bygger man etter lyden man er ute etter...

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPL bassere????

Dette er faktisk noen av de aller beste SQ elementene som finnes!

Helt klart de mest SQ-rettede fra JL i hvert fall.

De passer forresten bra i både lukket og portet kasse :)

Så der bygger man etter lyden man er ute etter...

 

Okei :D Takker for svar. Men skjønner fortsatt ikke så mye av dette egetlig :) Men men.. Men om jeg går for å kjøpe en 1000/1, så skal dette gå? Eller bør jeg gå for 300/2 og 500/1?

Skoda Octavia 2003 1.9 TDI 4x4 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det stemmer at du har ett komponentsett og to subber trenger du (minst) 3 forsterkerkanaler.

1000/1 har 1 (til subbene)

500/1 har 1 (til subbene)

300/2 har 2 (til front)

 

Så du må velge hvor mye du er villig til å bruke på forsterker(e) til subbene... Alternativene som jeg ser det er enten 500/1 eller 1000/1, i tillegg til 300/2 til front.

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det stemmer at du har ett komponentsett og to subber trenger du (minst) 3 forsterkerkanaler.

1000/1 har 1 (til subbene)

500/1 har 1 (til subbene)

300/2 har 2 (til front)

 

Så du må velge hvor mye du er villig til å bruke på forsterker(e) til subbene... Alternativene som jeg ser det er enten 500/1 eller 1000/1, i tillegg til 300/2 til front.

 

Da ble jeg smart :D Takk skal du ha :D

Men vil du anbefale åpen eller lukket kasse på dette?

Jeg er ut etter fin lyd, ikke høy og fæl ;)

Skoda Octavia 2003 1.9 TDI 4x4 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Men jeg hadde tenkt å ha ett merke i hele bilen.

Så du mener jeg bør ha åpen kasse? Da kan jeg jo sikkert bygge meg en åpen kasse ;D Plass er det nok av bak i en Octavia stv. :D

Men hvilken JL forsterker bør jeg ha da?

 

da går du for lukka, uten tvil.

vMazda 323f

volvo 360gls

 

2 stk 12'' Jbl bassere, 1 stk jbl monoblock og 1 stk jbl 4 kanaler, samt pioneer komponentsett og 6x9 i magnesium og karbon membram. 5000 watt peak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår